انجمن آهن و فولاد ایران

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: به دلیل شرایط اقتصادی در کشور بخاطر شیوع ویروس کرونا، همچنین افت قیمتی شدید نفت بین المللی و کم شدن تقاضا در ابتدای امسال شاهد شرایط خوبی نیستیم.

سیدرضا شهرستانی در گفت و گو با ایراسین درباره استراتژی شرکت‌های فولادی برای ادامه فعالیت در شرایط فعلی و همچنین پسا کرونا نیز گفت: یکی از مهمترین مواردی که می تواند به شرکت‌های فولادی برای ادامه فعالیتشان کمک کند، این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت دخالتی در قیمت‌گذاری نداشته باشد.

وی با این مطلب در ادامه افزود: باید اجازه داد تا عرضه و تقاضا یکدیگر را در بازار پیدا کنند و تولیدکنندگان و خریداران بتوانند با یکدیگر به تجارت بپردازند؛ اما اگر قیمت گذاری دستوری ادامه یابد شرایط مناسبی نخواهیم داشت و ممکن است که زنجیره تولید قطع شود و عواقب خوبی برای صنعت فولاد نخواهد داشت.

به گفته شهرستانی، باید شرایط در ادامه راه بهبود یابد و تولید کنندگان بتوانند محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند، در غیر این صورت با توجه به نزولی شدن قیمت‌ها با مازاد تولید مواجه خواهیم شد و ادامه فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =