• ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر: 5337
  • readingTime: ۲ دقیقه
مهدی کیانی

مهدی کیانی کاپیتان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در لیگ نوزدهم یکی از نفرات کلیدی امیرقلعه نویی محسوب می شود.

به گزارش ایراسین، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در بدو ورودش به این تیم برای ترمیم خط میانی زمین مهدی کیانی شاگرد خود در تراکتور را به اصفهان آورد.

کیانی با قامت کوتاه خود در ضربات سر مقابل بازیکنان تیم های حریف به دردسر می افتد ولی چند ویژگی او را به بازیکنی بدون جایگزین در پستش تبدیل کرده است.

شماره 6 سپاهان دید خوبی نسبت به فضاهای خالی زمین در پخش توپ هایی دارد که از مدافعین دریافت می کند و فضاهای پشت مدافعین چپ و راست هم یکی از تخصص های او برای ارسال توپ های بلند و پی ریزی حملات به شمار می رود.

اما شاید مهم ترین خصیصه مهدی کیانی که تجربه فراوانی در لیگ برتر دارد و حق خودش می دانست که بیشتر به تیم ملی دعوت شود و بازی کند، باج ندادن به مهاجمین حریف در منطقه یک سوم دفاعی سپاهان باشد.

کیانی که در طول بازی سایر بازیکنان را با خود همراه می کند و رهبری آنها را برعهده دارد، اگر نتواند توپ مهاجم حریف را بزند، بی شک از پیش روی او به نحوی جلوگیری می کند و وقتی اوضاع برای تیم حریف سخت تر می شود که او در همین فضا صاحب توپ شود؛ چرا که او با استفاده از قدرت حفظ توپ و بازیسازی بالایی که دارد و چرخش های بدنش به سمت دروازه خودی، بازیکنان حریف را مجبور به خطا می کند تا مالکیت دوباره در اختیار سپاهان قرار بگیرد. جالب اینکه کیانی در فصل گذشته یکی از بازیکنانی به شمار می رفت که بیشترین خطا روی او انجام شده بود.

یکی دیگر از وظایف کیانی طی لیگ هجدهم و نوزدهم در ترکیب سپاهان، حضور او به عنوان بازیکن پوششی، روی ضربات ایستگاهی و به خصوص کرنرهای ارسالی از چپ و راست است و در واقع می توان آمار خوب گلزنی عزت پورقاز و گولسیانی در لیگ های هجدهم و نوزدهم و ادامه این روند توسط محمد طیبی مدافع جدید طلایی پوشان را کاپیتانی دانست که خیال آنها را در آخرین سنگر دفاعی راحت کرده است و آنها می توانند با خیال راحت روی کرنرها و ضربات ایستگاهی پیشروی کنند.

البته نوع بازی مهدی کیانی سبب می شود که او کارت های زرد زیادی بگیرد و هم در این فصل و هم در فصل گذشته، بازی های حساسی را از دست داده است. سپاهان در دیدار رفت برابر سایپا در شرایطی نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست یابد که مهدی کیانی را به دلیل 4 کارته شدن در اختیار نداشت ولی امیرقلعه نویی بهتر از هر کسی به اهمیت این مهره در انسجام عملکرد تیمش واقف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =