• ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 5318
  • readingTime: ۲ دقیقه
رضا فتاحی

سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان گفت: شرایط لیگ‌های کشورهای مختلف نیازمند تصمیم‌گیری کلی توسط فیفا است.

به گزارش ایراسین، رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با بیان این مطلب اظهار داشت: درباره سرنوشت لیگ هم منتظر دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش هستیم تا آنها تکلیف را روشن کنند، اگر من بگویم دوست داریم لیگ تعطیل شود یا ادامه یابد، چندان درست نیست و در این مساله نظر ما مهم نیست، مهم‌ترین فاکتور نظرات ستاد مبارزه با کرونا است که مشخص کند آیا امکان ادامه مسابقات هست یا خیر.

وی ادامه داد: اگر ستاد مبارزه با کرونا مشخص کند که امکان برگزاری بازی‌ها وجود دارد، لیگ ادامه پیدا می‌کند و دیگر نظر باشگاه سپاهان یا سایر باشگاه‌ها چندان مهم نخواهد بود. با مسئولان سازمان لیگ هم که صحبت کردم، اولویت آنها بر برگزاری لیگ است.

سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه این پاندمی در کل جهان به وجود آمده و فقط مختص به ایران نیست، گفت: برای تعیین سرنوشت لیگ هر کاری که در سایر کشورها انجام دادند، در فوتبال ایران نیز باید به همان صورت تصمیم گرفته شود، اگر قرار باشد لیگ همین جا پایان یابد که کلا باید خاتمه پیدا کند و مشخص کردن قهرمان معنایی ندارد. باید تابع باشیم و ببینیم نظر فیفا و AFC در این مورد چیست ؟

رضا فتاحی خاطرنشان کرد: در تمام آئین‌نامه‌های فیفا و AFC موارد زیادی مثل سیل، زلزله، جنگ و غیره پیش‌بینی شده است که اگر خدای ناکرده رخ داد، چه تدابیری اندیشیده شود اما متاسفانه این بیماری در هیچ‌کدام از قوانین فیفا و حتی مهم‌ترین قوانین بین‌المللی نیز اندیشیده نشده و بنابراین این موضوع نیازمند تصمیم‌گیری فیفا است، در شرایط فعلی طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا هیچ تیمی حق ندارد تا آخر فروردین تمرین کند، طبق همین روال اگر بخواهند در پایان فروردین ماه مجوز تمرینات را صادر کنند، حداقل 3 تا 4 هفته زمان لازم است تا تیم‌ها مجددا تمرینات خود را آغاز کرده و بدنسازی انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر بازی‌ها از دهه سوم اردیبهشت ماه مجددا آغاز شود و اگر جام حذفی را نادیده بگیریم، اگر بازی‌ها را هر 4 تا 5 روز یک‌بار برگزار کنند، حدود 40 تا 45 روز برای برگزاری کل مسابقات زمان لازم است. علاوه بر آن باید مواردی مثل برگزاری فصل آینده و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفت، خصوصا لیگ قهرمانان که هنوز مشخص نشده که به چه نحو برگزار شود، بنابراین همه باید منتظر تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان باشیم و بحث مهم‌تر اینکه ستاد کرونا در ورزش باید تصمیم بگیرد از چه زمانی مجوز تمرینات را صادر کند؟

سرپرست تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در پایان درباره بسته پیشنهادی AFC در خصوص کاهش دستمزد بازیکنان حاضر در لیگ‌های آسیایی در صورت تعویق و یا خاتمه لیگ‌ها، تصریح کرد: تابع رعایت قوانینی هستیم که فیفا و AFC در این مورد اتخاذ می‌کنند، شاید قوانین خود فدراسیون هم بتواند به این نتیجه برسد که چه کارهایی برای باشگاه‌ها انجام شود. تعدادی از باشگاه‌های سرشناس اروپایی خودشان در این مورد اقداماتی را انجام داده‌اند، هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده و همه چیز بستگی به نظر فیفا دارد. چون این پاندمی در آئین‌نامه‌های فیفا پیش‌بینی نشده است و فیفا باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و هر قانونی که فیفا و فدراسیون فوتبال تصویب کنند، تمام باشگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =