امیرحسین کاوه

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل گفت: رتبه بندی و دریافت گواهی نامه تشخیص صلاحیت در سازمان برنامه و بودجه طبق دستورالعمل های مرتبط تا حد زیادی به تشخیص رده هر شرکت تجاری و تولیدی کمک می کند.

امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل در گفتگو با ایراسین درباره اهداف رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی گفت: هدف از رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی را جمع آوری اطلاعات صحیح و درست، ارائه آمار شفاف برای بنگاه ها و کارخانجات اقتصادی کشور و ایجاد فضای روشن تر از کسب و کارها عنوان کرد و گفت: اگر رتبه شرکتی پایین است الزاماً به این معنا نیست که نباید هیچ اعتباری به آن داد.
کاوه در ادامه افزود: رتبه بندی و دریافت گواهی نامه تشخیص صلاحیت در سازمان برنامه و بودجه طبق دستورالعمل های مرتبط تا حد زیادی به تشخیص رده هر شرکت تجاری و تولیدی کمک می کند.
وی گفت: اگر رتبه بندی ما را در جهت تسهیل کسب و کار کمک کند ما هم قطعاً از آن استقبال خواهیم کرد، اما اگر رتبه بندی مانع کسب و کار باشد و به هر بهانه ای جلوی رونق تولید را بگیرد قطعاً نه از آن استقبال و نه کمک می کنیم.
کاوه با تاکید بر لزوم ایجاد پنجره واحد برای رتبه بندی اعتباری شرکت ها و فعالان اقتصادی، تصریح کرد: ما باید پنجره واحدی داشته باشیم تا اطلاعات صحیح و شفاف و کامل خود را کسب کرده و طبق رده خودمان اعتبار دریافت کنیم اما هنوز متولی رتبه بندی اعتباری مشخص نیست.
وی با اشاره به اینکه رتبه بندی باید عامل رونق و ادامه مسیر اعتلای تولید باشد افزود: حدود 90 درصد تامین منابع مالی بنگاه ها و کارخانجات تولیدی از سیستم بانکی انجام می شود. طبق اطلاعات عمومی جهانی برای تامین مالی باید از بانکها رها شویم و به سمت بازار سرمایه و بورس حرکت کنیم که لازمه این مهم رتبه بندی اعتباری است.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل افزود: پیش فرض این کار هم خود موسسات و شرکت های رتبه بندی هستند اما در حال حاضر درصد بسیاری از این موسسات رتبه بندی نشدند و به همین خاطر است که تعداد کمی از فعالان و شرکتها به آن ها ملحق می شوند.
کاوه با تأکید بر اینکه موسسات رتبه بندی درجه یک و دو و سه باید معرفی شوند و شرکت ها خودشان را در اختیار این موسسه قرار دهند افزود: باید وضعیت کاملی از اطلاعات هویتی و حقوقی ترسیم شود تا مشتریان و متقاضیان از وضعیت عادی و گذشته شرکتها خبر داشته باشند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =