• ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
  • کد خبر: 5211
  • readingTime: ۳ دقیقه
سعید برخورداری

سعید برخورداری گلر سابق تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان معتقد است هندبال ایران سرشار از استعداد و بازیکن می باشد.

به گزارش ایراسین، سعید برخورداری گلر سابق تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان و دروازه بان کنونی تیم گودالاراخا اسپانیا، پیرامون مسیر موفقیت تیم ملی هندبال گفت: تزریق پول به هندبال تنها راه چاره تیم ملی هندبال است، باید مثل همه رشته های دیگر پول وارد فدراسیون شود. وقتی فدراسیون از نظر مالی دستش باز باشد می تواند مربی خارجی و درجه یک بیاورد، مشکلات اقتصادی روی تیم ملی هندبال تاثیر گذاشته است. نمی‌گویم سایر رشته ها این مشکلات را ندارند اما در هندبال ۱۰۰ درصد مشکلات بیشتر است.

وی که ملی پوش نیز می باشد ادامه داد:  اگر می خواهیم تیم ملی هندبال موفق شود باید شرایطی باشد که لژیونرها جمع شوند و اردوها برگزار شود، باید بتوانیم یک مربی خوب، اردوی مناسب و دیدارهای تدارکاتی خوب داشته باشیم، اینها همه هزینه بر است، از طرفی با کشورهایی طرف هستیم که همه توانایی مالی چندین برابری نسبت به ایران دارند. از این لحاظ خیلی کار برای ما دشوار است. هندبال ایران از لحاظ استعداد و پتانسیل سطح بالایی دارد اما از آن طرف از لحاظ امکانات و شرایط مالی اصلا شرایطش خوب نیست، امیدوارم شرایطی شود که تیم ملی هندبال به اهداف خود برسد.

لژیونر هندبال سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا زمان خداحافظی برخی از بازیکنان هندبال ایران فرا رسیده است گفت: نه اینکه بگوییم سن بازیکنان در حال حاضر بالا رفته، اینطور نیست و خنده دار به نظر می رسد. با توجه به چیزی که من در اروپا می بینم بازیکنان اوج دوران ورزشی شان در ۳۲ سالگی است، اسپانیا که به هر حال قهرمان اروپا و جهان است و چندین سال جزو تاپ های دنیا بوده سن اوج دوران ورزشی بازیکنانش بالاست.

وی افزود: البته از لحاظ جوانگرایی باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوان یک تیم جوان را به عنوان پشتوانه داشته باشیم، به  هرحال باید تیم ملی جوانان نیز اردوهای پایدار داشته باشد و البته به یک مربی کاربلد هم احتیاج دارد تا بتواند استعدادها را پرورش دهد، حالا اینکه این مربی داخلی یا خارجی باشد باید فدراسیون تعیین کند.

برخورداری در مورد حضور خود در تیم ملی گفت: همه لژیونرها که در اروپا بازی می کنیم دوست داریم به تیم ملی ایران کمک کنیم تا پرچم ایران بالا باشد، بایستی تیم ملی به مسابقات المپیک و جام جهانی برود بنابر این هر کاری و کمکی که از دست تک تک ما برآید انجام خواهیم داد، به هر حال هر کدام از ما به هر جا که رسیدیم از همین تیم ملی بوده است. امیدوارم که در آینده شرایطی پیش آید که تیم ملی بتواند انتظارات را برآورده کند.

وی در پاسخ به این سوال که هندبال ایران چقدر تا جهانی شدن فاصله دارد گفت: از لحاظ بازیکن و پتانسیل واقعا ایران در سطح بالایی است، فقط نیاز به یک برنامه ریزی و پشتیبانی قوی دارد که بتواند بازیکنان را دور هم جمع کند، اردوی مرتب داشته باشد و از این نیرو و پتانسیل به خوبی استفاده کند. شاید یک رشته از لحاظ بازیکن یا نسل جدید در مضیقه باشه ولی هندبال این مشکلات را ندارد. هندبال ایران سرشار از استعداد و بازیکن است.

دروازه بان تیم ملی در مورد لیگ برتر هندبال ایران نیز گفت: لیگ ایران را خیلی دنبال نکردم ولی می‌دانم  به صورت گروهی برگزار شد. فکر نمی کنم خیلی هم سطح لیگ ایران پایین باشد. مشخص است که لازمه بالا رفتن سطح لیگ اسپانسر خوب و حرفه ای شدن تیم ها است. ما از این بابت فاصله خیلی زیادی با کشورهای دیگر داریم شاید چندین برابر فاصله داشته باشیم.

لژیونر هندبال ایران  که در تیم گودالاراخا در لیگ اسپانیا بازی می‌کند در پایان پیرامون شرایط تیمش گفت: شرایط  تیمم خیلی خوب است، اولین سالی است که به تیم گودالاراخا آمده‌ام و قرارداد سه‌ساله دارم، از لحاظ آماری و درصد سیو توانستم جزء بهترین دروازه‌بانان لالیگای اسپانیا شوم. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم. تیم ما در حال حاضر در جدول رده بندی در رده ششم است. البته امتیازها خیلی به هم نزدیک است. هم شانس صعود داریم تا به مسابقات اروپایی برسیم و هم می توانیم به رده های پایین تر برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =