وفایی فرد

بر اسا قراردادهای پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی با شرکت فولادمبارکه، طی پایش انجام شده، کل عناصر آلاینده به مدت یک سال کنترل و پایش خواهند شد. سایر فولادسازان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش ایراسین، مجید وفایی فرد رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در گفتگو با ایراسین گفت: این مرکز دو پروژه بزرگ در زمینه بازفرآوری سرباره های صنایع معدنی و یک پروژه در زمینه پایش زیست‌محیطی مربوط به صنایع فولادی در حال اجرا دارد.

وی افزود: متخصصان این مرکز، روی پروژه‌های مذکور از بهمن ماه سال جاری کار می‌کنند.

وفایی فرد با اشاره به لزوم اجرای طرح عارضه‌یابی و استاندارد و بهینه‌سازی خطوط فرآوری و تاثیر آن بر بازیابی کارخانه‌های فرآوری گفت: اگر فعالیت یاد شده منجر به افزایش ۱۰ درصدی بازیابی کارخانه‌های فرآوری شود، به معنای آن است که حدود پنج میلیون تن کنسانتره آهن به ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی کشور افزوده می‌شود.

وی در ادامه افزود: فولادسازان بزرگ می‌توانند با مشارکت خود، زمینه تسریع در اجرای طرح عارضه‌یابی و بهینه‌سازی فرآیندهای فرآوری و نیز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی، بازفرآوری پسماندها و سرباره‌ها را فراهم کنند. پیشنهاد این موضوع به ایمیدرو داده شده و تفاهم‌نامه جدیدی با جهاد دانشگاهی نیز منعقد شده است.

وفایی فرد با اشاره به انعقاد قراردادهای پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی با شرکت فولاد مبارکه، گفت: بر این اساس، طی پایش انجام شده، کل عناصر آلاینده به مدت یک سال کنترل و پایش خواهند شد. سایر فولادسازان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: این مرکز، گواهی سطح ۳ سلامت را از نظر ایمنی و بهداشت کار دارد و از این رو، قادر است بالاترین سطح پایش آلاینده‌های محیط کار و خدمات زیست‌محیطی در صنایع معدنی را ارائه کند.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به توسعه سیستم‌های سیار فرآوری اشاره کرد و تصریح کرد: این مرکز از نخستین مجموعه‌هایی است که وارد این حوزه شده است، به گونه‌ای که برای توسعه این کار، آزمایش‌های زیادی روی کانسنگ معادن انجام شده است تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره و ارزش‌افزوده نصیب واحدهای کوچک معدنی شود.

وفایی فرد گفت: فراخوان ساخت ماشین‌آلات سیار برای معادن داده شده و هشت مجموعه فعال سازنده ماشین‌آلات اعلام آمادگی کرده‌اند. موضوع فرآوری در معادن کوچک با حمایت ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و نیز مشارکت بخش‌خصوصی قابل ساماندهی است.

وی گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در سال ۹۸، با هدف توسعه بازار، تفاهم‌نامه‌هایی را با تشکل‌ها به ویژه خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن منعقد کرد.

وفایی فرد در پایان گفت: اکنون فرم‌هایی در اختیار معادن کوچک قرار داده شده تا نیازهای فرآوری و پژوهش‌های کاربردی آن‌ها از طریق خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معرفی و خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =