جلسه شورای معاونین

مسئولیت توزیع اقلام بهداشتی همچون دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و اقلامی از این دست، بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

به گزارش ایراسین، در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه استقرار ۱۳۰ بازرس سازمان حمایت در واحدهای تولیدکننده محصولات بهداشتی مقابله با کرونا صورت گرفته است، بر مسئولیت توزیع این محصولات توسط وزارت بهداشت تاکید شد.

در جلسه امروز شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشاتی پیرامون کمیت و کیفیت تولیدات محصولات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا، چگونگی نظارت بر تحویل محصولات مذکور به نمایندگان وزارت بهداشت و اقدامات صورت گرفته برای واردات کالاهای مورد نیاز، ارائه شد.

در این جلسه، توزیع محصولات مذکور نیز مورد بررسی قرار گرفت و بر این نکته مهم نیز تاکید شد که مسئولیت توزیع اقلام بهداشتی همچون دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و اقلامی از این دست، بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. 

با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، تولید و نظارت بایسته و شایسته بر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مقابله با این ویروس بوده است، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص، از استقرار ۱۳۰ بازرس سازمان تحت مدیریت خود در محل واحدهای تولیدکننده این اقلام بهداشتی در سراسر کشور خبر داد که این افراد به صورت روزانه آمار تولیدات و موارد تحویلی به نمایندگان وزارت بهداشت جهت توزیع در مراکز مدنظر را به دقت رصد و گزارش می‌دهند.

در ادامه این جلسه، ضمن بررسی موارد مرتبط با تولیدات محصولات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا، بر تامین مالی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه، تسریع در پرداخت به موقع مطالبات واحدها از سوی شرکت‌های پخش معرفی شده توسط وزارت بهداشت و ضرورت اصلاح قیمت برخی از اقلام بهداشتی که قانونا در اختیار سازمان غذا و دارو است؛ تاکید شد.

در ادامه جلسه شورای معاونین وزارت صنعت به موضوع واردات محصولات بهداشتی مورد نیاز نیز پرداخته و اعلام شد، وزارت صنعت برای سرعت بخشیدن به روند ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا، لیستی متشکل از ۱۷ شرکت بازرگانی توانمند را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده و منتظر تایید نهایی آن‌ها است.

در این جلسه همچنین با اعلام بیش ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان و محتکران محصولات بهداشتی، بر ضرورت تسریع در روند تحویل کالاهای بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت جهت توزیع تاکید شد.

در ادامه این جلسه دیگر معاونین وزارت صنعت، سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط تشریح کردند و بر توجه و اجرای نظرات تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی تاکید شد.

در پایان جلسه معاونین وزارت صنعت، با در نظر گرفتن ظرفیت‌های اصناف برای همکاری در تولید ماسک، اداره کل نساجی وزارت صنعت مکلف شد تامین مواد اولیه و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

لازم به ذکر است بانک صنعت و معدن نیز در این جلسه، برای تامین مالی واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی در سریع‌ترین زمان ممکن، اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =