• ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر: 5145
  • readingTime: ۴ دقیقه
مسعود تابش

بدون شک استعفاء مسعود تابش از مدیر عاملی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، موجب عدم تسریع موفقیت های این باشگاه می شود.

به گزارش ایراسین، قرار بود روز چهارم اسفندماه 1398 ساعت 16:30 بعدازظهر تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس تهران باشد، اما تاخیر سپاهانی ها باعث شد که جلال مرادی ناظر بازی این بازی را لغو کند و پرسپولیسی ها نیز زمین مسابقه را ترک نمایند، لغو این دیدار حواشی مختلفی را در بر داشت که حتی به رسانه ها کشیده و نقل محافل شد، سپاهانی ها می گفتند ما می خواستیم سر موعد مقرر در زمین حاضر شویم اما هوادارن مان مقابل هتل کوثر، اجازه ندادند که ما راهی نقش جهان شویم، از طرفی سردار معصوم بیگی اظهار داشت که سپاهانی ها بدون هیچ مشکلی می توانستند به نقش جهان بروند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت، این حواشی ادامه داشت تا اینکه مسعود تابش مدیرعامل مستعفی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بر خلاف برخی ها، واقعیت ها را گفت و اذعان نمود که ما تا ساعت 15 روز بازی، منتظر لغو بازی بودیم چراکه با وجود شیوع بیماری کرونا و همچنین عدم حضور تماشاگران سپاهانی بهتر بود این دیدار به زمان دیگری موکول شود. پس از لغو این دیدار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز دهم اسفندماه نتیجه دیدار لغو شده را سه بر صفر به نفع سرخ پوشان تهرانی اعلام کرد. این اعلام رای پس لرزه هایی را در بر داشت و مهمترین آن استعفاء مرد تلاشگر سپاهانی ها یعنی مسعود تابش از مدیر عاملی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بود. هواداران سپاهان از اینکه تیمشان مقابل پرسپولیس در میدان حضور نیافت واقعا ناراحت و کلافه بودند چراکه بدون هیچ زحمتی شاگردان قلعه نویی نتیجه بازی 6 امتیازی را تقدیم پرسپولیسی ها کردند، متاسفانه هواداران طلایی پوش تصور می کنند که مسعود تابش اجازه حضور تیم را در زمین نداده، اما آنها نمی دانند که تابش برای موفقیت سپاهان عمر چندین ساله اش را صرف کرده، پیرمرد طلایی سپاهان در این ماجرا فقط نقش یک قربانی را بازی کرد و کارشناسان و ورزش دوستان خودشان می دانند که مقصر اصلی در این زمینه چه کسی و چه کسانی بودند و قضاوت با مردم می باشد.

اولین مدیرعامل باشگاه سپاهان مرحوم حریری بود که پس از این اسطوره، مسعود تابش به مدت 12 سال صاحب امتیاز و مدیرعاملی این باشگاه را بر عهده داشت که پس از آن سپاهان به کارخانه سیمان سپاهان واگذار شد و هنوز به مدت یکسال پیرمرد طلایی در راس باشگاه سیمان سپاهان بود، مهدی تاج هم پس از تابش به مدت دو سال سکاندار شد. پس از تاج به ترتیب هاشم رضایی، فرود احمدی، محمدرضا ساکت، علیرضا رحیمی، ترابی، باقریان، مهرزاد خلیلیان و محسن طاهری بر این مسند بودند، در این بین در زمان مدیریت فرود احمدی امتیاز باشگاه به فولاد مبارکه سپاهان واگذار شد. پس از محسن طاهری دوباره مسعود تابش مدیر عامل این باشگاه گردید. با آمدن تابش تحول عجیبی را در باشگاه شاهد بودیم چراکه فولاد مبارکه سپاهان قبل از پیرمرد طلایی، تنها در چند رشته ورزشی فعالیت داشت، از وقتی که تابش پشت صندلی ریاست نشست تا به امروز، شاهد فعالیت 80 تیم ورزشی با جمعیتی بالغ بر 3500 نفر در این باشگاه هستیم آنهم در شرایطی که کشورمان از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار داشت و دلار 4200 تومان دولتی به 18000 تومان آزاد رسید و این موضوع شرایط را حتی برای باشگاه های تک رشته ای هم دشوار نمود، اما تابش با مدیریتی که داشت در این برهه، همه بدهی های باشگاه را پرداخت نمود و حتی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از سزار و فیفا، بابت شکایت برونو سزار و همچنین حضور احسان حاج صفی در جام جهانی گذشته، نزدیک به 500 هزار دلار طلبکار می باشد. از تیم های سپاهان در رشته های مختلف در دو بخش آقایان و بانوان بیش از 75 درصد روی سکو رفتند و آکادمی فوتبال سپاهان آکادمی نمونه کشور شد. این مدیر فوتبالی و با تجربه، کارنامه اش در اکثر زمینه ها کاملا شفاف است و هیچ تخلف مالی در بستن قراردادها و عملکردش دیده نمی شود، مسعود تابش سن را ملاک نمی دانست و روزانه بیش از 15 ساعت در زمان تصدی مدیرعاملی برای موفقیت سپاهان وقت گذاشت، این پیرمرد مو نقره ایی در زمان بازیکنی با دست و پای شکسته برای سپاهان به میدان رفت و نزدیک به 13 سال بازوبند کاپیتانی سپاهان را بر بازو بست و زمانیکه سپاهان در حال منحل شدن بود با درایت این مدیر که آن موقع جوان بود امتیاز این باشگاه به سیمان سپاهان واگذار شد تا شهرمان همچنان یک سپاهان داشته باشد.

اما چه شد، چه عاملی باعث شد کسیکه عشق به کارش داشت و با تمام وجود برای سپاهان فعالیت می کرد به یک باره استعفاء دهد؟ آیا واقعا خودش استعفاء داد یا از آن خواستند؟! جالب اینجاست که هیئت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خیلی سریع و بدون تعارف استعفای این مرد بزرگ را پذیرفت! آیا آنها عملکرد تابش را مورد بررسی قرار نداده بودند؟ باید منتظر ماند چه کسی بر صندلی مدیرعاملی این باشگاه می نشیند، هر چند پیش بینی می شود که نبود تابش در راس، شاید سپاهان را چند سال به عقب برگرداند، سال هایی که سپاهان تنها در دو سه رشته فعالیت داشتند، مدیریت تابش به ورزش استان و کشور هم کمک بسزایی کرد چراکه اکثر ملی پوشان رشته های ورزشی دختران و پسران سپاهانی هستند، بدون شک مسعود تابش گوهر نابی برای طلایی پوشان اصفهانی بود اما قدرش را ندانستیم؟ قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری!

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =