رحمانی

وزیر صمت گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی بخش‌های مختلف وزارت صمت و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط، تدابیر خوبی برای تأمین کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین خدمات مورد نیاز برای ایام پیش رو اتخاذ شده است.

به گزارش ایراسین، رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت صمت رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی در روزهای پایانی سال گفت: همراهی و همکاری سازنده مردم به عنوان مصرف‌کننده کالا و یا در موقعیت عرضه‌کننده و تولیدکننده در تنظیم بازار، از مصادیق عینی و فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از سوی بخش‌های مختلف وزارت صمت و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط، تدابیر خوبی برای تأمین کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین خدمات مورد نیاز برای ایام پیش رو اتخاذ شده است. در بخش تأمین کالا از محل تولیدات داخلی نیز اولویت با اقلام پرمصرف این ایام است و حتماً سعی خواهد شد فرایند تولید به خوبی حفظ و تقویت شود.

رحمانی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت عظیم اصناف در حفظ آرامش بازار، از جمله تجربیات موفق ما بود که باید در تنظیم بازار شب عید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشیم.

وی افزود: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در تنظیم بازار، باید روند اقدامات به گونه‌ای باشد که آثار و نتایج آن برای هم‌وطنان ملموس باشد؛ از این جهت اجرای طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی کاملاً اثرگذار است.

وزیر صمت با اشاره به تداوم اجرای سیاست ممنوعیت واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، تصریح کرد: این وزارتخانه در این تصمیم کاملاً جدی است و این ممنوعیت‌ها را در تقویت تولید داخل کاملاً مؤثر می‌داند.

رحمانی گفت: این رویکرد و آثار تبعی آن در خودکفایی و قطع وابستگی بارها تشریح شده و امروز به سبب شرایط خاص کشور از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و به هیچ عنوان از این تصمیم عدول نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: همسو با این برنامه، سایر معبرهای ورودی کالا به کشور به شکل غیرقانونی و یا به تعبیری شبه قانونی نیز مورد توجه قرار گرفته است که بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =