حسین سلیمی

شرکت های خارجی انتخاب دیگری برای آن ها وجود ندارد و مجبور به ترک ایران هستند زیرا آن ها در آمریکا بیش از ده میلیار دلار سرمایه گذاری کرده اند اما در ایران به عنوان مثال نهایتا صد میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.

سید حسین سلیمی عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران و رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی در گفتگو با ایراسین درباره راهکار ایران در مسئله ترک شرکت های خارجی از ایران گفت: پس از برجام برخی از شرکت ها به فکر خروج از ایران هستند. تحریم های آمریکا در مرحله نخست، تنگناهایی برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور از طریق بانک ها به وجود آورد و یکی از معضلات کشور در مرحله نخست تحریم ها این موضوع بود.
سلیمی در ادامه افزود: تحریم های اخیر به گونه ای تنظیم شده است که اگر شرکت های بزرگ در ایران و همچنین در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند، دچار مشکل می شوند و اساسا ورود آن ها به آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که راه حلی برای انتخاب ایران به عنوان کشور مقصد در سرمایه گذاری چیست گفت: شرکت های خارجی که در آمریکا سرمایه گذاری کلان کرده اند، در ایران سرمایه گذاری اندکی کرده اند و به همین جهت راه انتخاب دیگری برای آن ها وجود ندارد و مجبور به ترک ایران هستند زیرا آن ها در آمریکا بیش از ده میلیار دلار سرمایه گذاری کرده اند اما در ایران به عنوان مثال نهایتا صد میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی اکثرا نگاه اقتصادی دارند و سرمایه گذاران اقتصادی محسوب می شوند، تصریح کرد: این شرکت ها علاقه ای برای ورود به سیاست ندارند و در حال حاضر بررسی می کنند چه راه حل هایی وجود دارد تا در وضعیت فعلی هم در ایران فعالیت کنند و هم تحت تحریم های آمریکا قرار نگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =