مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: کالاهای لوکس مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود و کالاهای اساسی مصرفی مردم معاف از مالیات است .

به گزارش ایراسین ، بهروز مهدلو در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفت: اصفهان پایلوت مبارزه با فرار مالیاتی محسوب می شود و پرونده های مالیاتی کل کشور که به استان آمده، بیش از 30 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اینکه برخی از تولید کنندگان می گویند مالیات باعث ورشکستگی آنها شده است گفت: اغلب معوقات مالیاتی مربوط به شرکت‌های صوری موسوم به کاغذی است که پرونده‌های قضایی متعددی در این زمینه تشکیل شد و برخی از شرکت‌های صوری با سوء استفاده از افراد اقدام به فعالیت‌های اقتصادی پنهانی می‌کنند و مالیات معوق را برای افرادی برجا می‌گذارند که با این شرکت‌ها در ارتباط بودند.

مهدلو تصریح کرد: اگر فعالان اقتصادی در خرید و فروش‌های روزانه خود به سراغ شرکت‌های صوری نروند و معاملات خود را با شرکت‌ها و افراد معتبر انجام دهند، دچار این مشکلات نخواهند شد به این خاطر که مهمترین عامل در متوقف شدن چرخه مالیات بر ارزش افزوده دلال‌ها و واسطه‌گرانی هستند که بیشترین منعفت را از پنهان کاری می برند وگرنه اگر شفافیت باشد مالیات تهاتر می شود.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به الزام قانونی پزشکان به نصب دستگاه pos ضمن تأکید بر خواسته مردم، رفاه و تسهیل کار بیماران گفت: با توجه به قانون بودجه سال جاری پزشکان از اول سال موظف به استفاده از دستگاه pos متصل به سامانه مالیاتی کشور بودند که به دلیل آماده نبودن زیر ساخت فنی، برخی بانکها و شرکتهای تامین کننده دستگاه pos تا شهریور، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای پزشکان فراهم شد و تا کنون 54 درصد از پزشکان اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه کارتخوان کرده اند.

وی اظهارامیدواری کرد که این تعداد تا پایان بهمن ماه به 90 درصد برسد و قطعا با پزشکانی که بعد از این موعد ثبت نام نکرده باشند برخورد خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: آن دسته از پزشکانی که ثبت نام نکرده اند و همچنین آن دسته از پزشکانی که علیرغم ثبت نام در نظام سامانه فروش و نصب و استفاده از پایانه فروش همچنان پول نقد دریافت می کنند، متخلف محسوب می شوند و شهروندان می توانند از طریق سامانه مرکز ارتباط مردمی 1526 به اداره کل امور مالیاتی استان گزارش بدهند و آنها را معرفی کنند.

مهدلو افزود: همانطور که در قانون پیش بینی و قبلا هشدار داده شده است در بحث تراکنش های بانکی ورود پیدا خواهیم کرد چرا که این حق شهروندان است که از رفاه و حق قانونی خود بهره مند شوند .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم تمکین جامعه پزشکی از فراخوان نصب دستگاه کارتخوان گفت: در صورت عدم تمکین پزشکان، ما مجبور به انجام اقدامات قانونی در این زمینه هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: ما همیشه به دنبال تعامل بوده ایم و از طرفی به قانون پایبند و به دنبال اجرای قانون هستیم و با توجه به ماده 274 قانون مالیاتهای مستقیم در صورت عدم تمکین پزشکان از قانون به عنوان جرم یا فرار مالیاتی مجبور به انجام اقدامات قانونی می باشیم و بعد از رصد تراکنش های بانکی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه نگاه به مالیات، نفت و موضوع هزینه های جاری همواره از مباحث مدنظر امور مالیاتی است، اظهار کرد: آرزوی ما این بوده که بتوانیم هزینه های جاری دولت را از طریق درآمدهای مالیاتی تامین کنیم و موضوع نفت و اثرات آن را در تامین بودجه به حداقل رسانیم.

مهدلو ادامه داد: مالیات پاک ترین سوخت اقتصادی کشور است و سال آینده این موضوع باید بر اساس درآمد و هزینه باشد.

وی با اشاره به اینکه جرائم مالیاتی سال های 95، 96، 97 به شرطی بخشوده می شد که مودیان تا 30 مهر ماه معاملات خود را مطابق ماده 169 به سازمان امور مالیاتی تسلیم می کردند، اظهار داشت : به همین ترتیب از اول تا 30 آبان نیز 2 درصد از بخشودگی بخش تولیدی و 4 درصد از بخشودگی بخش غیرتولیدی کاسته و هر ماهه از میزان بخشودگی کم می شود و این بخشودگی ها تا پایان ادامه خواهد داشت و بعد از آن تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی کشور است و سازمان مالیاتی از طریق تعامل با 50 شغل در 15 گروه صنعتی اصناف، اتحادیه ها و کسبه اصفهان بحث خود اظهاری را 80 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام ارکان مالیاتی از یک سو مردم و یک طرف مسئولان قرار دارند، افزود: موضوع عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از جمله مباحث مورد توجه امور مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: طبق گفته رییس سازمان امور مالیات کشور باید شرایطی در کشور ایجاد شود تا فعالان اقتصادی به نظام مالیاتی اعتماد کنند و بتوانیم سازمان مالیاتی را به یک سازمان محبوب در  بین مردم معرفی  کنیم.

وی به شرایط ویژه کشور و به موضوع معافیت های مالیاتی اشاره کرد و گفت: به صورت کلی مودیان و مردم تمایل شان به پرداخت بسیار پایین مالیات است که البته این موضوع نه تنها درایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد، البته ما اکنون به جایی رسیده ایم که می توانیم مودیان مالیاتی را شناسایی و افراد متخلف را به راحتی مورد پیگرد قرار دهیم .

وی با اشاره به تولید ناخالص داخلی، خاطرنشان کرد: در ایران حدود هشت درصد مالیات نسبت به تولید دریافت می‌کنیم و باید براساس سند چشم انداز، این رقم باید به 15 درصد برسد، البته در برخی کشورهای پیشرفته این رقم حتی به 42  نیز ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه مالیات پاک ترین سوخت اقتصادی کشور است، اضافه کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف سازی و شناسایی مودیان واقعی نیازمند برنامه‌هایی هستیم که این امر کار فرهنگی می طلبد.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با اشاره به اینکه این اداره کل طی 11 ماه گذشته برای شناسایی و وصول فرارهای مالیاتی بسیار خوب عمل کرده است، گفت: 70 درصد درآمد کل سال را به میزان 7 هزار میلیارد تومان را در طی این چند ماه وصول کرده ایم .

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با بیان اینکه شناسایی و وصول مالیات از افرادی که دارای در آمدهای کلان و یا خانه های متعدد هستند و مرتکب فرار مالیاتی می شوند از مطالبات بحق مردم  است، بیان کرد: این اداره در ماه‌های گذشته برای شناسایی و وصول فرارهای مالیاتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی اقدامات خوبی انجام داده و در این خصوص اصفهان یکی از استان های پیشرو کشور به شمار می‌رود و قرار است به عنوان پایلوت الگوی استان های دیگر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =