ایین بیست و چهارمین تجلیل از واحدهای نمونه صنعت و معدن استان اصفهان با حضور دکتر رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت امروز در سالن نگین سپاهان شهر برگزار شد  

عکس مجتبی جهان بخش

وزیر صمت گفت: رسالت سختی در بخش صنعت کشور بر دوش ما است و این رسالت و تکلیف ایجاب می‌کند که مردانه و با تمام قوا پای کار بیاییم.

به گزارش ایراسین، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت صمت درباره گزارش بانک مرکزی در بخش صنعت به خبرنگار ایراسین گفت: علیرغم همه فشارها و تحریم‌های دشمنان، رشد بخش صنعت کشور طبق گزارش بانک مرکزی از منفی ۱۲.۵ درصد در اسفند ماه ۹۷ به مثبت ۲.۳ درصد در دی ماه امسال رسیده است.

وی در ادامه افزود: دشمنان فشارها و تحریم‌های سخت را بر ما تحمیل کرده‌اند، اما ما می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم و تهدیدها را به فرصت بدل کنیم، همچنان که تاکنون نیز توانستیم.

رحمانی همچنین به امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند اشاره کرد و گفت: کشور سالانه 500 میلیون دلار کک اسفنجی و الکترود وارد می‌کند و اجرای این تفاهم‌نامه، ‌موجب می شود که در تولید کک به خودکفایی دستیابیم.

وی در خصوص بومی سازی تولید کک اسفنجی و سوزنی در کشور گفت: پژوهشگاه صنعت نفت توانسته فناوری تولید کک اسفنجی و سوزنی را بومی سازی کند.

وزیر صمت با بیان اینکه اجرای این تفاهم‌نامه موجب می شود تا تولید داخل رونق گیرد، گفت: ساخت کک اسفنجی و سوزنی، واحدهای پایین‌دستی را فعال می‌کند و تاثیر خوبی در اقصاد ملی خواهد داشت. این مساله گلوگاه صنایع راهبردی مانند فولاد و آلومینیوم بوده است.

رحمانی با اشاره به اینکه دشمنان پروژه القا شکنندگی اقتصاد جامعه را دنبال می کنند گفت: سال گذشته رمز دشمنان دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها بود که خوشبختانه با تلاش تمامی فعالان عرصه تولید این نقشه با شکست مواجه شد و اکنون نیز به دنبال القای ناامیدی و از هم گسیختگی در میان مردم جامعه هستند.

وی در پاسخ به اقدامات وزارت صمت در کنترل گرانی با اجرایی شدن طرح اصلاح قیمت بنزین تصریح کرد: در آن شرایط نیز ما مردانه پای کار آمدیم، قیمت‌ها را کنترل کردیم و نگذاشتیم اثر روانی اصلاح قیمت بنزین باعث گرانی در جامعه بشود.

وزیر صمت افزود: رسالت سختی در بخش صنعت کشور بر دوش ما است و این رسالت و تکلیف ایجاب می‌کند که مردانه و با تمام قوا پای کار بیاییم.

رحمانی همچنین به وضعیت صنعت خودرو اینگونه پاسخ داد: تولید خودرو به حمدالله به وضعیت مناسبی رسیده است و اکنون به تولید روزانه ۴ هزار خودرو رسیدیم.

وی در پایان گفت: عده‌ای از برخی مسائل می‌خواهند سوءاستفاده کنند؛ دشمنان در صدد این هستند که ذهنیت مردم را خراب کنند و همین خاطر باید روی تصمیمات اتخاذ شده در بخش صنعت کشور دقت نظر شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =