سعید رسولی

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران گفت: در حال حاضر قرارداد ۴۰ هزار تنی خرید ریل با ذوب‌ آهن اصفهان داریم، ۳ هزار تن را تحویل گرفته‌ایم و مابقی را در بازه زمانی مشخصی تحویل می‌گیریم.

به گزارش ایراسین، سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفاهم این شرکت با ذوب‌آهن اصفهان پیرامون قیمت ریل گفت: حمل‌ونقل ریلی در دنیا به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد در توسعه و اثرگذاری در اقتصاد کشورها مورد توجه است. حمل‌ونقل ریلی ایمن‌ترین، پاک‌ترین و بهترین شیوه حمل‌ونقل محسوب می‌شود.

رسولی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حمل‌ونقل ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی داشته باشیم.

وی درباره استفاده شرکت راه‌آهن از ریل تولید داخل، برای احداث خطوط دوم ریلی، تصریح کرد: راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌ آهن اصفهان قرارداد منعقد کرد، ما امروز قراردادی فعال با ذوب‌ آهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که ۳ هزار تن را تحویل گرفته‌ایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است.

رسولی افزود: همچنین برای توسعه همکاری‌ها با ذوب‌ آهن در حوزه تأمین ریل و حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات ذوب‌ آهن، اخیراً تفاهماتی با مسئولان ذوب‌ آهن داشته‌ایم.

وی در پاسخ به نحوه پرداخت هزینه ریل‌های دریافتی از ذوب‌ آهن توسط راه‌آهن گفت: ما با ذوب‌ آهن در حوزه خرید ریل به صورت تهاتری عمل نمی‌کنیم، بلکه در قبال خریدها، وجه پرداخت می‌کنیم و در قبال خدمات حمل‌ونقلی که به ذوب آهن می‌دهیم نیز وجه دریافت می‌کنیم.

رسولی گفت: شرکت راه‌آهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده است و هدف اول ما حمایت از آن‌ها بابت کاهش قیمت تمام‌شده آن‌ها است، ضمن آنکه حمل و نقل محصولات و مواد اولیه آن‌ها را هم انجام می‌دهیم.

وی درباره تفاهم با ذوب‌ آهن درباره قیمت ریل گفت: آنچه که ما در شبکه ریلی پیاده می‌کنیم، بازسازی و نوسازی‌های خطوط ریلی است، همان‌طور که گفتیم در حال حاضر قرارداد ۴۰ هزار تنی با ذوب‌ آهن اصفهان داریم، ۳ هزار تن را تحویل گرفته‌ایم و مابقی را در بازه زمانی مشخصی تحویل می‌گیریم.

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: امروز کار تولید ریل در شرکت ذوب‌ آهن رونق جدی دارد و همه چیز طبق روال مناسب در حال است، ذوب‌ آهن استانداردها و مراحل فنی را به خوبی طی کرده است و طبق آنچه اعلام کرده‌اند همه نیازهای ما را پوشش می‌دهند.

رسولی افزود: وقتی مدعی حمایت از تولید داخل هستیم باید همه ابعاد را با توأم و با هم ببینیم تا بدین ترتیب تولیدکننده داخلی علاوه بر اینکه تولید مورد تعهد خود را انجام می‌دهد، مطمئن باشد آینده‌ای روشن و جذاب برای تولیدات بعدی خود خواهد داشت.

وی در پاسخ به نحوه تهاتر ریل با ذوب آهن و تحویل ریل‌های کارکرده شرکت راه‌آهن گفت: ریل‌هایی که در خطوط اصلی راه‌آهن فرسوده می‌شوند و برای سرعت‌ها و ظرفیت‌های ترددی بالا غیرقابل استفاده می‌شوند، در بازسازی‌ها و نوسازی‌ها خطوط اصلی، با ریل نو تعویض می‌شوند؛ از ابتدای سال ۹۸ فروش این ریل‌ها در راه‌آهن ممنوع شد، شرکت راه‌ آهن از این ریل‌های کارکرده در خطوط فرعی برای اتصال شبکه ریلی به کارخانجات و مراکز بار استفاده می‌کند.

رسولی در پایان افزود: اتصال مراکز بار و کارخانجات به راه‌آهن در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =