آسانسور

یک عضو سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت و کاربرد بسیار زیاد آسانسور در زندگی مدرن انتظار می رود مراجع قانونی با تولید کنندگان قطعات تقلبی آسانسور که معروف به تولیدات زیر پله ای هستند، برخورد قانونی کند.

حسن صادقی قوام آبادی در گفت و گو با ایراسین با اشاره به اینکه «این میزان به طور تقریبی 20 تا 30 درصد قطعات آسانسور موجود در بازاررا شامل می شود»، افزود : همین میزان به ظاهر اندک هم می توان حوادث بسیار جبران ناپذیری را ایجاد کند چرا که ایمنی و آسایش شهروندان در استفاده از آسانسور ارتباط مستقیم با کیفیت قطعات و عرضه درست این محصولات به مصرف‌کنندگان دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت:‌ از آنجایی که آسانسور یک وسیله پیچیده و ایمنی است، حتی تقاضا برای کار و کالای بی کیفیت برای آن وجود دارد که ناشی از آگاهی اندک مردم است و فراموش نکنیم تشکل های صنفی به تنهایی قادر به برخورد با متخلفان این صنف و صنعت نیست و باید از سوی مرکز اصناف، اتاق اصناف استان ها و اماکن نیروی انتظامی حمایت شود.

این عضو سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان تصریح کرد: ‌۸۰ درصد آسانسورها توسط افراد غیرمسوول سرویس و نگهداری می شوند که وابسته به هیچ شرکتی نیستند و در صورت بروز نارضایتی از سوی مشتریان، مرجعی برای شناسایی و پاسخگویی به شکایات آنها نیست.

صادقی همچنین نبود نرخ مشخص برای انجام سرویس و نگهداری، ارائه قیمت های کاذب، عوض کردن غیرضروری قطعات و نداشتن تخصص را عمده مشکلاتی عنوان کرد که مردم و مشتریان در برخورد با سرویس کاران غیرمجاز آسانسور اعلام می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «تعداد آسانسورهای فعال در حالِ کار کشور بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار دستگاه است» افزود: با این آمار و اعلام اینکه نزدیک به ۵۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف تولید، طراحی، مونتاژ و سرویس و نگهداری آسانسور در کشور فعالیت دارند ، لزوم توجه و اهمیت به فعالان حرفه ای و داخلی بیش از هر زمان نیاز است، به همین دلایل است که انتظار می رود در این زمینه دولت به حمایت از صادرکنندگان بپردازد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =