• ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 4828
  • readingTime: ۱ دقیقه
غریب پور در دومین جشنواره اینوماین

رئیس هیات عامل ایمیدرو در دومین جشنواره اینوماین گفت: تبدیل علم به فناوری، حلقه مفقوده صنعت است.

به گزارش ایراسین خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در اینوماین ۲ گفت: رویدادهای معدنی زیاد است اما اینوماین با رویدادهای دیگر متفاوت است و به نظر می رسد نقش بسیار مثبتی در به روزرسانی تجهیزات دارد.

غریب پور گفت: رشته معدن جزو ٤ رشته ای بود که از بدو تاسیس دانشگاه تهران دانشجو داشت و این نشان از اهمیت این صنعت در کشور می باشد.

وی در ادامه افزود: گفتگوهای استراتژیک از اهداف و برنامه های استراتژیک مهم تر است. خیلی از برنامه ها تاکنون اجرایی نشده اند و آن هم به دلیل به دلیل خلا گفتگوی استراتژیک بوده است.

غریب پور تصریح کرد: آخرین امارها نشان می دهد ٤٠٠ ایده در این همایش ثبت شده و  ما در اینوماین به دنبال گفت و گو های استراتژیک هستیم تا هم آفرینی ارزش صورت بگیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حلقه مفقوده کشور در بخش صنعت آن است که علم به فناوری تبدیل نمی شود. شتاب دهنده باید دولت باشد و ما باید مسیر رشد شرکت هایی دانش بنیان را فراهم کنیم.

غریب پور گفت: ایمیدرو بین صنعت و دانشگاه قرار گرفته تا این ارتباط را رونق بخشد، همچنین امسال در فرآیندی که طراحی شد تعداد ایده ها ٣ برابر سال گذشته شده است.

وی گفت: ظرفیت لازم در شرکت ها ایجاد شده و آماده جذب ایده ها از سوی شرکت های دانش بنیان هستیم.

غریب پور با اشاره به اهمیت دانشگاه در پیشبرد اهداف بخش صنعت گفت: ما نوشتن استراتژی ایمیدرو را به دانشگاه تهران سپرده ایم و امسال در بعد پژوهش ٢٠ طرح تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت جشنواره اینوماین دوم تصریح کرد: امسال شرکت های بزرگ در اینوماین حضور دارند و نشست های دو طرفه برگزار می شود و در کنار آن شاهد برگزاری نمایشگاه و به دنبال ماندگاری ایده ها هستیم.

غریب پور گفت: خوشبختانه در بیشتر محصولات معدنی با مازاد تولید مواجه هستیم و امروز فرصت مناسبی برای بومی سازی در اختیار داریم.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =