• ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
  • کد خبر: 4817
  • readingTime: ۲ دقیقه
معدن استخراج

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: باور من بر آن است و تاکید می کنم اگر نقشه راه معدن اجرا شود ۸۰ تا ۸۵ درصد مسائل و مشکلات بخش معدن برطرف خواهد شد.

به گزارش ایراسین، جلسه کمیته اکتشاف خانه معدن ایران با موضوع بررسی منابع بودجه نقشه راه معدن و صنایع معدنی ایران و چگونگی محقق شدن آن در خانه معدن ایران برگزار شد.
در این جلسه که با حضور محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و مدیران بخش معدن برگزار شد، اسماعیلی با اشاره به لزوم کوچکسازی دولت گفت: در بحث های اقتصادی معتقدم که مجبوریم راه تمام دنیا را طی کنیم و راهی که دنیا طی کرده چیزی نیست جز کوچک شدن دولت.
وی در ادامه افزود: دولت باید سیاست ها و چارچوب ها را تعریف، تدوین و ابلاغ نماید و اجرا را به بخش خصوصی واگذار کند.
اسماعیلی با تاکید بر افزایش و تسهیل تولید داخل گفت: چاره ای جز تولید نداریم. خدمات هم زمانی رونق پیدا می کند که تولید وجود داشته باشد. باید تلاش کرد سرمایه ها وارد بحث تولید شود.
وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد پیشبرد اهداف اقتصاد غیر نقتی گفت: بیان مقام معظم رهبری در جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد صحیح است و معتقدم جایگزینی بخش معدن بجای نفت ادعایی کارشناسی شده است.
اسماعیلی افزود: لذا اگر دولت بخش خصوصی را مشتاق به سرمایه گذاری در بخش معدن نماید قطعا شاهد ورود سرمایه ها به این بخش خواهیم بود.
وی گفت: بیش از ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و با ورود به بسیاری از بازارها نظیر سکه و طلا، خودرو و مسکن و حتی دلار، سبب آشفتگی آنها می شود درحالی که نقدینگی می تواند به بخش معدن و صنایع معدنی سوق داده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: نظام مهندسی معدن نقش یک مادر را برای تمام تشکل های معدنی دارد و این سازمان می تواند یک رابط میان تشکل های معدنی و دولت و به عبارت دیگر بخش خصوصی و دولت باشد.
اسماعیلی گفت: اعتقاد به توسعه بخش معدن کشور داریم و در این مسیر باید همکاری میان تشکل های معدن و اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی معدن گسترش یابد.
وی تصریح کرد: بزرگترین خدمت به بخش معدن کشور ایجاد ارتباط قانونمند و بهبود این روابط می باشد.
اسماعیلی گفت: امسال به شورای عالی معادن پیشنهاد دادیم تا کارشناسی حقوق دولتی و فرموله کردن آنرا به ما واگذار نمایند. نسخه نهایی آن آماده است و تا هفته آینده به شورای عالی معادن تحویل داده می شود. بدین ترین شاهد الکترونیکی شدن مبحث حقوق دولتی هم خواهیم بود.
وی گفت: گلایه من از تشکل های بخش خصوصی این است که به جز خانه معدن، کمسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران و چند تشکل دیگر، سایر تشکل  درمورد حقوق دولتی اظهار نظر نکردند. متاسفانه روسای سازمان صمت استان ها هم در این باره اظهار نظر نکردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر لزوم اجرای نقشه راه معدن گفت: باور من بر آن است و تاکید می کنم اگر نقشه راه معدن اجرا شود ۸۰ تا ۸۵ درصد مسائل و مشکلات بخش معدن برطرف خواهد شد. نقشه راه اگرچه در حال اجراست اما این روند اجرایی کمی کند است. 
اسماعیلی افزود: معدنی ها قطعا نقشه راه را قبول دارند اما چرا مطالبه گر این نقشه راه نیستند؟
وی در پایان گفت: محور نقشه راه معدن، بخش خصوصی است و بهتر است دولت و سازمان های دولتی در جایی که بخش خصوصی امکان فعالیت دارد حضور پیدا نکنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =