غریب پور

رئیس هیات عامل ایمیدرو از رونمایی از 123 ایده نوآورانه در جشنواره اینوماین خبر داد.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست "بومی سازی و فعال سازی ظرفیت های بخش معدن" که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: همکاری ایمیدرو با دانشگاه ها روز به روز در حال افزایش است و در جهت رشد ایده ها و اثربخش کردن آن ها، تفاهمنامه ها در قالب قرارداد دنبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش از این، ارتباط بین معدن و صنایع معدنی و دانشگاه ها موثر نبود، گفت: برای اثربخش کردن همکاری ها، باید فرآیندها، برنامه ها، رویدادها و ریسک ها و ... را در کنار یکدیگر قرار داد.
غریب پور از جشنواره اینوماین به عنوان یک رویداد بزرگ یاد کرد و گفت: برای نخستین بار 70 شرکت دانش بنیان با حمایت شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی، ایده های نوآورانه خود را رونمایی خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه هفت شرکت در برگزاری جشنواره اینوماین مشارکت داشته اند، گفت: طی تلاش هشت ماهه همکارانم برای برگزاری جشنواره اینوماین، به 123 ایده رسیدیم.
غریب پور در ادامه افزود: به دنبال ارتباط موثر با دانشگاه ها هستیم و ایمیدرو فضایی را با محوریت تعامل با دانشگاه ها و بومی سازی در ساختار این سازمان ایجاد کرده است تا امور تبدیل به یک فرآیند علمی شود.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه ها باید در اختیار بخش تولید قرار بگیرد، تصریح کرد: مدل همکاری ایمیدرو با دانشگاه امیرکبیر با تمرکز بر آینده نگری است.
غریب پور گفت: روابط بین سازمانی، باید فرآیندگونه باشد. به طور مثال دانشگاهی همچون امیرکبیر با تدوین طرح های تحقیقاتی، در آینده این سازمان توسعه ای اثرگذار باشد.
وی با اعلام اینکه 170 نیاز تحقیقاتی را در بخش معدن و صنایع معدنی شناسایی کرده ایم، گفت: از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازهای معدن و صنایع معدنی را احصا کنند، حمایت می کنیم.
غریب پور ادامه داد: در جشنواره بومی سازی سال آتی که دانشگاه صنعتی امیرکبیر مجری برگزار آن است، دو مقوله فناوری و بومی سازی، شاخص های مورد توجه هستند.
وی با بیان اینکه بودجه بخش آموزش ایمیدرو تا 2 برابر افزایش یافته است، گفت: با پنج دانشگاه بزرگ در تهران، در حال همکای هستیم.
غریب پور با بیان اینکه ایمیدرو 2 موسسه تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه های تهران و صنعتی شریف راه اندازی کرده است، گفت: سیاست ما در بخش های تحقیقاتی، متمرکز بر مواردی همچون "بهره وری"، "ساخت داخل" و "فناوری" است.
وی ضمن تاکید بر اینکه فعالیت های ما در این بخش باید اثربخش باشد، گفت: این سازمان در زمینه پژوهش، 50 درصد رشد عملکرد طی سال 98 داشته است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تفاهم نامه امضا شده با محوریت "ساخت داخل" به ارزش 500 میلیون یورو در همایش ملی فولاد، گفت: این تفاهم نامه و قراردادها که بین صاحبان دانش و متقاضیان این فناوری ها به امضا رسید، گامی بلند در جهت اتکا بر توانمندی های داخلی بود. چراکه منجر به کاهش ارزبری بسیار زیادی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =