همایش چشم انداز فولاد

رئیس سابق هیئت عامل ایمیدرو گفت: بیشترین هدف‌گذاری های موفق در کشور، در حوزه صنعت و معدن بوده است که صنعت فولاد بیشترین نقش را در آن داشته است، صنعت فولاد با وجود اینکه سه بار مورد تحریم قرار گرفته، همچنان در مسیر خود در حال حرکت است.

به گزارش ایراسین، مهدی کرباسیان رئیس سابق هیئت عامل ایمیدرو در همایش چشم‌انداز فولاد و سنگ آهن ایران گفت: این همایش، یک رویداد علمی و بسیار ارزشمند است.

کرباسیان گفت: اگر دستورالعمل‌های خلق الساعه نبود، صادرات ما حتی با وجود تحریم‌ها بیش از این بود. در آغاز دولت یازدهم با حجم زیادی پروژه های نیمه تمام مواجه بودیم. عدم توازن در زنجیره نیز یک واقعیت بود.

وی در ادامه افزود: طرح جامع فولاد نیز وجود داشت، اما در آن زمان باید به روز رسانی می شد. طرح توازن و جامع به روز شد و توانست مشکلات این طرح را مشخص کند.

کرباسیان گفت: تا سال ۱۴۰۴ به میزان تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید. در حال حاضر ١٩ میلیون تن طرح نیمه کاره وجود دارد که با حمایت به چرخ تولید وارد می شوند.

وی گفت: بیشترین هدف‌گذاری های موفق در کشور، در حوزه صنعت و معدن بوده است که صنعت فولاد بیشترین نقش را در آن داشته است. صنعت فولاد با وجود اینکه سه بار مورد تحریم قرار گرفته، همچنان در مسیر خود در حال حرکت است.

کرباسیان گفت: برای توسعه هرچه بیشتر، باید تمرکز ویژه‌ای روی اکتشاف داشته باشیم. اولین موضوع در این بازنگری مکان یابی واحدها و پس از آن با مشکل آب و محیط زیست مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که دیگر معدن بزرگ روباز وجود ندارد. پیشنهاد و تاکید من پیش رفتن به سوی معادن عمقی است که تنها با حمایت ایمیدرو امکان‌پذیر است.

کرباسیان در ادامه به طرح جامع فولاد اشاره کرد و تاکید کرد: از این به بعد به طرح جامع دو بیاندیشید و مسیر بعد از تولید ۵۵ میلیون تن را در نظر بگیرید. اصرار داشته باشیم که جلوی فشارهای سیاسی بایستیم.

وی در پایان گفت: باید به بهره‌وری، قیمت تمام شده و جذب سرمایه‌گذاری توجه ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =