کرباسیان

مدیرعامل اسبق ایمیدرو گفت: محصولات جدید و طرح‌های توسعه‌ای که در نمایشگاه فولاد عرضه شدند نشان‌دهنده پیشرفت و ظرفیت بالای صنعت فولاد کشور است.

 مهدی کرباسیان مدیرعامل سابق ایمیدرو در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با ایراسین، گفت: با توجه به اینکه پنج سال در این حوزه به همراه دیگر همکاران برای توسعه و ارتقاء تولید و صادرات فولاد تلاش کردم، سه مورد در برگزاری این دوره از نمایشگاه را بسیار حائز اهمیت می‌دانم.

کرباسیان در ادامه افزود: محصولات جدیدی که جایگزین بعضی از قطعات ماشین‌آلات یا مواد خارجی شده‌اند، طرح‌های توسعه‌ای برخی محصولات داخلی و بهره‌برداری برخی شرکت‌ها از خطوط تولیدی که از طراحی تا تولید این خطوط را خود شرکت‌ها انجام داده بودند، مواردی بود که نشان‌دهنده پیشرفت و ظرفیت بالای صنعت فولاد کشور است.

وی با تاکید بر اینکه فولاد به عنوان محصولی استراتژیک برای صادرات در کشور است، گفت: فولادی که در سال ۱۳۹۱ جزء واردات بزرگ کشور بود، امروزه بعد از پتروشیمی جزء اصلی‌ترین محصولات صادراتی کشور قرار گرفته که این مهم نشان‌دهنده تلاش، زحمت، همکاری و همدلی بخش دولتی و خصوصی است که با یکدیگر انجام داده‌اند.

کرباسیان با مثبت قلمداد کردن اقدامات صورت گرفته در حوزه فولاد تصریح کرد: همان طور که در بازدید از نمایشگاه مشخص شد اقدامات مثمر ثمری در صنعت فولاد کشور انجام گرفته و این اقدامات در حال توسعه نیز هستند. با توجه به نیازی که کشور و توسعه فولاد دارد آینده خوبی در این حوزه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: دولت و مجلس باید بخش معدن و صنایع معدنی کشور را در اولویتی ویژه در حوزه بومی سازی قرار دهند؛ چرا که این بخش هم ارزآوری دارد و هم یکی از مبناهای توسعه‌یافتگی کشور است.

مدیرعامل سابق ایمیدرو در ادامه افزود: بعضی مواقع مقرراتی در جهت حمایت از تولید وضع می‌شود ولی باید توجه داشت که برخی از این قوانین مانع رونق تولید می‌شود لذا دولت و مجلس باید نقش خود را در این حوزه کمرنگ کنند تا فعالین این حوزه بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

کرباسیان با اشاره به اینکه یکی از محورهای رشد کشور، حرکت از واردات به سمت توسعه صادرات است، گفت: این امر تئوری بزرگی است که در دنیا موفق شده و نمونه اصلی آن کشور ترکیه است. ترکیه در سال‌های ۶۱ و ۶۲ سیاست صادرات را محور قرار داد و در حال حاضر میزان صادرات این کشور بدون اینکه نفت، گاز و معدن داشته باشد، چندین برابر ایران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید دست فعالین حوزه معدن و صنایع معدنی را در شرایط کنونی باز گذاشت، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تا حدی در مقابل سیاست‌های ارزی که بانک مرکزی به این وزارت خانه ابلاغ می‌کند مقاومت کند و در این مقطع از زمان که ارز، اشتغال و تولید از بحران‌های اصلی کشور هستند اجازه دهد تا فعالین حوزه معدن و صنایع معدنی کشور کار خود را انجام دهند؛ نه اینکه با بخش‌نامه‌ها و مقررات دست‌وپا گیر از صادرات جلوگیری کنند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =