بهرامن

رئیس خانه معدن ایران گفت: در آینده نزدیک نه تنها صنعت فولاد، بلکه تکنولوژی این صنعت را نیز می‌توانیم بومی‌سازی کنیم و این دستاورد به ما اجازه می‌دهد که در سایر صنایع معدنی نیز ورود پیدا کنیم.

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با ایراسین دستاوردهای این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه دومین سال برگزاری خود را سپری می‌کند، انتظار این‌چنین دستاوردهای مطلوب و خوبی را نداشتم.

وی در ادامه افزود: بنده به عنوان یک صنعتگر و مصرف‌کننده و مسئول یک تشکل مربوط به فولاد، مسائل و مبانی‌ای که در زمان افتتاحیه عنوان شد و همچنین نگاه‌هایی که با دیدی استراتژیک به آینده صنعت فولاد مطرح شد را بسیار مطلوب و خوب ارزیابی می‌کنم.

بهرامن با اشاره به نقش صنعت فولاد در اقتصاد کشور، تصریح کرد: صنعت فولاد با عملکرد خود وضعیت مطلوب اقتصاد معدنی کشور را به همگان نشان داد.

وی گفت: برگزاری این همایش ثابت کرد که می‌توانیم این صنعت را به عنوان یک صنعت استراتژیک ادامه دهیم و نقش خودمان را در آینده به عنوان یک نقش تعیین‌کننده در منطقه مشخص کنیم و البته بزودی نیز این اتفاق خواهد افتاد. تولید پنجاه و پنج میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ در کشور هدف‌گذاری شده لذا ما نیازمند بومی‌سازی هستیم.

بهرامن با تاکید بر اینکه صنعت فولاد می تواند الگوی مناسبی در حوزه بومی سازی برای صنایع دیگر باشد گفت: طی بازدیدهای متعددی که از بخش‌ها و واحدهای مختلف فولاد به عمل آمد، مشخص شد تولیدکنندگان نوآوری‌های خاصی در بومی‌سازی داشته‌اند که باید در همین راستا، این مهم را به سایر صنایع کشور تسری داد.

وی در ادامه افزود: کوچک‌ترین واحدی که در این نمایشگاه حضور دارد نسبت به سال گذشته ۱۳۰۰ قطعه افزایش تولید داشته که این امر در نوع خود یک حرکت جدید است.

رئیس خانه معدن ایران افزود: این مهم، نشان‌دهنده این است که در آینده نزدیک نه تنها صنعت فولاد، بلکه تکنولوژی این صنعت را نیز می‌توانیم بومی‌سازی کنیم. همچنین این دستاورد به ما اجازه می‌دهد که در سایر صنایع معدنی نیز ورود پیدا کنیم.

بهرامن به اهمیت حضور تولیدکنندگان صنعت فولاد در بازارهای جهانی اشاره کرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان و فعالین این حوزه باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و باید تا روزی که محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه می‌کنیم، تمام شرایط را بسنجیم.

وی افزود: همچنین باید از زمانی که اکتشافات را انجام می‌دهیم تا روزی که برنامه‌های راهبردی را برای ایجاد واحدهای بزرگ جدید در کشور مشخص کنیم، برنامه‌ریزی مشخص و مدونی داشته باشیم. این برنامه‌ریزی باید بر اساس نیروی انسانی و تکنولوژی جدیدی که در اختیار داریم و بازارهای خوبی که می‌توانیم در آینده کسب کنیم، انجام شود.

بهرامن گفت: همچنین می‌توانیم با نگاه به آینده و رقابت در بازارهای جدید، شرایطی را تعریف کنیم که صنعت فولاد را در کشور بومی‌سازی کنیم و یک نقش‌آفرینی در ایران صنعتی آینده نیز داشته باشیم.

وی در پایان افزود: باید بتوانیم علاوه بر این‌که نیاز داخلی به مواد معدنی را تأمین می‌کنیم، نیاز بسیاری از کشورهایی که در آینده نیازمند این محصولات معدنی استراتژیک هستند را نیز تأمین کنیم.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =