دومین جشنواره ملی فولاد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فروش نفت در سال های اخیر کارآفرینی کشور را سرکوب کرده است.

به گزارش ایراسین، دکتر سورنا ستاری  در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد ایران که صبح امروز در برج میلاد تهران برگزار شد اظهار داشت:  اگر می‌خواهیم رابطه بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم باید از خرید خط تولید، به سمت ایجاد آن، پیشروی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم پژوهش، با سرمایه‌گذاری دولت به بازده برسد خاطرنشان کرد: حاصل سرمایه‌گذاری دولتی در این زمینه همین شرکت‌های دولتی است که قابلیت رقابت را ندارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: دانشگاه‌های ما به این نتیجه رسیده‌اند که با سرمایه‌گذاری دولتی، سقف آرزوهای آن‌ها محدود است و اگر دولت در سرمایه‌گذاری صنعت ورود کنند، آن را خراب می‌کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه محصولات را باید از شرکت‌ها بخواهید و نقش دانشگاه‌ها حمایت‌کننده است، گفت: فروش ۱۱۰ ساله نفت این مسئله را در ذهن ما ایجاد کرده که همه چیز خریدنی است و با پول نفت دیگر نمی‌شود کشور را اداره کرد و با پول می‌شود صاحب کارخانه شد ولی نمی توان صاحب صنعت شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان گفت: فروش نفت در سال‌های دراز، کارآفرینی ما را سرکوب کرده و با پول نمی‌شود صاحب تکنولوژی شد و باید آن را آموخت.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =