حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون یونسکو

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: فولاد مبارکه در زمینۀ مصرف آب و شیوه‌های جمع‌آوری و تصفیه و بازچرخانی آب در سیکل تولید از بسیاری از کارخانه‌های مشابه جهانی جلوتر است و این شرکت به زودی از سوی یونسکو گواهینامه احترام به آب را دریافت می کند.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، دکتر حجتالله ایوبی در جریان بازدید از فولاد مبارکه به همراه هیئتی بلندمرتبه از وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه در زمینۀ استفاده بهینه از آب و بازچرخانی پساب تصفیهشدۀ کارخانه و شهرهای اطراف شرکت در سیکل تولید اقدامات خوبی انجام داده است. برای هر ایرانی باعث افتخار است که این شرکت، هم در تولید و هم در حوزۀ مسئولیتهای اجتماعی، بهویژه موضوع آب، محیطزیست و طبیعت، که جزو مسائل بهروز جهانی هستند، عملکرد موفقیتآمیزی دارد.

دکتر ایوبی در ادامه گفت: شاید کارشناسان این حوزه در یونسکو تصور نمی کردند که چنین موفقیتهایی در این شرکت به دست آمده باشد و تا این حد به موضوع محیطزیست و استفادۀ درست از آب احترام گذاشته شود. این امر برای ما و یونسکو بسیار حائز اهمیت است، چراکه کارخانهها ممکن است آلاینده باشند و به محیطزیست آسیب برسانند و این موضوع، نگرانی بزرگی است که بشر امروز دربارۀ محیطزیست دارد.
دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزۀ آب نشان میدهد این شرکت در زمینۀ مصرف آب و شیوههای جمعآوری و تصفیه و بازچرخانی آب در سیکل تولید از بسیاری از کارخانههای مشابه جهانی جلوتر است.
وی در ادامه گفت: موضوع آب چندین سال است که برای یونسکو بهعنوان موضوعی اساسی و مهم مطرح است؛ همچنان که گفته میشود جنگهای آینده بر سر آب خواهد بود. ازاینرو در کشورهایی که با کمبود آب مواجهند این موضوع زنگ خطر است. یونسکو بر این باور است که اتفاقا آب میتواند بهجای جنگ، محور گفتوگو و تفاهم باشد و شهرهای کمآب بهجای نزاع و کشمکش، با هم تعامل و گفتوگو کنند. دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: در یونسکو به شهرها و کارخانههای دوستدار آب و محیطزیست توجه ویژه میشود، من و همکارانم در کمیسیون ملی یونسکو ایران بهعنوان رابط دولت و ملت ایران و سازمان جهانی یونسکو، این آمادگی را داریم تا تجارب موفقیتآمیز فولاد مبارکه را در اجلاسهای مختلف یونسکو بهعنوان دستاورد فنی، علمی، صنعتی و درعینحال زیستمحیطی مطرح کنیم. فولاد مبارکه این قابلیت را دارد تا محوریت این کار را بر عهده داشته باشد.
ایوبی خاطرنشان کرد: با همکاری مشترک با سایر کشورها و بهویژه با کشورهای همسایه میتوان به تفاهمهای بیشتری در ارتباطات بینالمللی دست یافت.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در پایان گفت: یونسکو تجارب موفق در حوزۀ آب و محیطزیست را بررسی و به موفقترین آنها گواهینامۀ احترام به آب اعطا میکند؛ بنابراین در این بازدید بر آن شدیم که این موضوع را در شرکت فولاد مبارکه پیگیری کنیم تا این شرکت بهعنوان مهمترین صنعت کشور این گواهینامه را دریافت کند. توجه هر کشور به مسائل زیستمحیطی و آب نشانۀ رشد و تمدن آن کشور است که این اتفاق بهخوبی در فولاد مبارکه رخ داده است

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =