• ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 4564
  • readingTime: ۱ دقیقه
کارخانه 1.5میلیون تنی تولیداسلب فولادی ازطریق فاینانس کشوراسپانیا

امروز صنعت فولاد ایران در تنگنای نبرد برای حفظ جایگاه خود در بازارهای جهانی است. این تحریم ها در دراز مدت بر واردات فلزات و دیگر منابع معدنی کشورهای وارد کننده محصولات معدنی از ایران تاثیرگذاشته است و بدون شک بر توان سرمایه گذاری این صنعت جهت فعالیت برای حضور در عرصه تولید و رقابت بازار جهانی نیز بی تاثیر نخواهد بود.

ایراسین: اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه بخش فلزات ایران، با وجود تمامی تلاش ها برای جلوگیری از وقوع کاهش تولید و صادرات، توانست تا حدودی بر بازارهای جهانی تاثیرگذار باشد و موجب کمبود و بحران در بازارهای جهانی شود اما در مقابل این فرود، سایر کشورهای صاحب نام در عرصه تولید و صادرات فولاد، به دنبال کسب جایگاه ایران در بازارهای جهانی در حرکت هستند.

به اعتقاد کارشناسان بازارهای جهانی فولاد، علی رغم عدم کاهش تولید و صادرات زنجیره فولاد ایران، اگر بدون برنامه ریزی درستی برای رویارویی با سایر رقبای سرسخت و جدید در بازارهای صادراتی نداشته باشیم، خروج تدریجی فولاد ایران از این بازارها قوت خواهد گرفت.
امروز صنعت فولاد ایران در تنگنای نبرد برای حفظ جایگاه خود در بازارهای جهانی است. این تحریم ها در دراز مدت بر واردات فلزات و دیگر منابع معدنی کشورهای وارد کننده محصولات معدنی از ایران تاثیرگذاشته است و بدون شک بر توان سرمایه گذاری این صنعت جهت فعالیت برای حضور در عرصه تولید و رقابت بازار جهانی نیز بی تاثیر نخواهد بود.ایران در سال ۱۳۹۸ در رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفت، ولی در شرایط تحریم نیاز به همبستگی بیشتر، اتکا و توجه به توانمندی‌های داخلی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری‌های به عمل آمده و راه‌اندازی قریب‌الوقوع کارخانه‌های جدیدی در صنایع آهن و فولاد ایران، افزایش تولید برای دستیابی و تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و مدنظر، نیازمند توجه اساسی به فرصت‌ها و ریسک‌های محتمل بر بازار داخل و خارج فولاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =