امانی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قانون هوای پاک مصوبه مجلس شورای اسلامی است که تکالیف دستگاه‌ها را درباره کاهش آلودگی هوا مشخص کرده و قطعاً اگر این قانون اجرا می‌شد کمتر با مشکل آلودگی هوا مواجه بودیم اظهار داشت: با هم پوشانی دستگاه های ذیربط می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

به گزارش ایراسین، داریوش امانی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه بسیاری از بندهای قانون هوای پاک مغفول مانده است و ما همه در یک کشتی نشسته ایم و باید به این نکته توجه کنیم.

وی از افزایش استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر خبر داد و تصریح کرد:در این باره مذاکراتی با خودروسازان انجام شده تا با توجه به تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بتوانیم به نسبت نوسان قیمت ها تعدادی اتوبوس را خریداری کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اعلام اینکه بازسازی اتوبوس های شهر در سال گذشته شروع شده است اظهار داشت: هم اکنون در حال بازسازی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان ۸۵ کیلومتر خط اتوبوس‌های تندرو یا همان بی آر تی وجود دارد که در سال ۹۹ این میزان به ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

امانی با بیان اینکه درحال حاضر روزانه ۹۰ هزار نفر از شهروندان سفرهای درون‌شهری خود را با استفاده از مترو انجام می دهند، گفت: قرار بود این آمار به ۱۰۰ هزارنفر افزایش یابد که امیدواریم تا پایان سال به این شاخص دست پیدا کنیم و شاهد هوای پاک در اصفهان باشیم.

امانی خاطرنشان کرد: در بخش تاکسیرانی تعداد یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی و بازسازی می شود که این اقدام در کاهش میانگین سن ناوگان بسیار تأثیرگذار است، اما آنچه مهم است تأمین زیرساخت هایی است که می تواند زمینه افزایش استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر برای شهروندان را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهرها قصه پرغصه‌ای دارند، گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی، وارونگی هوا، خودروهای تک سرنشین، آلودگی با منشأ حمل ونقل و ترددهای شهری، خودروهای سنگین دودزا، موتورسیکلت های دودزا از جمله مواردی است که قصه پرغصه‌ای در شهرها به وجود آورد

امانی با اشاره به ضرورت برگزاری سلسله رویداد قصه آدم و هوا اظهار کرد: توسعه شهروندی الکترونیک، توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، توسعه حمل ونقل پاک، رشد تردد خودروهای تک سرنشین، مدیریت تردد خودروها و کنترل ترافیک همچنین آلودگی هوای شهرها و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف استفاده از حمل و نقل عمومی و توسعه ایمنی ترافیک از جمله ضرورت های برگزاری این رویداد به شمار می رود.

وی ادامه داد: محورهای رویداد آدم و هوا کاهش و ایمنی ترافیک، فرهنگ شهروندی، مهندسی ترافیک، بازآفرینی شهری، توسعه حمل ونقل محور، آموزش ترافیک، حمل ونقل عمومی، حمل ونقل پاک و دوچرخه سواری است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان همچنین از اجرای طرح محدوده ترافیکی از در منازل خبر داد و گفت: مقدمات اجرای طرح محدوده ترافیکی در هسته مرکزی شهر انجام شده و تا پایان سال جاری این طرح اجرایی خواهد شد؛ همچنین درصدد اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل هستیم و تلاش می کنیم تا پایان سال این اتفاق رقم بخورد.

امانی با بیان اینکه مشکلات مربوط به اتصال دروبین ها به مرکز پلیس راهور و مراکز معاینه فنی از یک هفته پیش برطرف شده است، افزود: در حال حاضر ثبت تخلف دوربین های فاقد معاینه فنی توسط دوربین ها انجام می شود و مبلغ جریمه برای هر مرتبه تردد از مقابل دوربین ها ۵۰ هزارتومان است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با انتقاد از خودرو محور شدن شهرها تصریح کرد: اینکه در شهر خیابان‌های متعدد احداث و تقاطع های غیرهمسطح و پل ها ایجاد شود تنها در زمان کوتاهی برای کاهش ترافیک جوابگو خواهد بود، اما راهکار اصلی توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی به منظور افزایش رغبت شهروندان برای استفاده از این وسایل جهت انجام سفرهای درون شهری است چرا که در حال حاضر ترافیک بزرگراه‌های شهر از وجود خودرو اشباع شده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بخشی  از رینگ چهارم حدفاصل تقاطع آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی تا بلوار فرزانگان را در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار دهیم، گفت: برای اجرای مسیر ۱۵ کیلومتری رینگ حدفاصل پل آفتاب تا بلوار فرزانگان ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که با اجرای این پروژه از تردد خودروهای سنگین به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به احداث خط دو مترو اصفهان گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه به موقع جذب و تخصیص یابد تا پایان دوره چهار ساله مدیریت شهری اصفهان زیرساخت های این خط فراهم خواهد شد.

امانی گفت: برای احداث خط دو متروی اصفهان ۱۲ هزارمیلیارد اعتبار پیش بینی شده که پنج هزار میلیارد آن مربوط به بخش زیرساختی پروژه و مابقی به بخش تجهیزات خط دو اختصاص خواهد یافت.

وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه روزانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در شهر اصفهان با حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی جابه جا می شوند می توان از این ظرفیت برای ارتقاء فرهنگ ترافیک استفاده کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در زمینه معاینه فنی اتوبوس‌های شهر بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی در شهر معاینه فنی دارند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز درحال بازسازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =