فولاد

بورس فوری نوشت: در هفته‌ای که آخرین روز معاملاتی آن را سپری می‌کنیم، فعالان بازار توجهات بیشتری را معطوف به خرید سهام با بنیاد قوی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به سهام فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد‌.

به گزارش ایراسین به نقل از بورس فوری، در هفته‌ای که آخرین روز معاملاتی آن را سپری می‌کنیم، فعالان بازار توجهات بیشتری را معطوف به خرید سهام با بنیاد قوی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به سهام فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد‌.

با توجه به کارنامه خوبی که فولاد حتی در شرایط تحریمی از خود به جای گذاشته امید به سودآوری جذاب این شرکت در سال مالی 98 زیاد است‌. 

تحلیل‌گران متفاوتی سودآوری بین 130 تا 140 تومانی را به ازای هر سهم فولاد در سال مالی 98 پیش‌بینی کرده‌اند و حتی معتقدند فولاد توانایی ساخت سودهایی بیش از ارقام مذکور را نیز دارد. 

نسبت پی بر ای فولاد حدود 4 است؛ کمتر شرکتی در بازار با این نسبت دیده می‌شود که از لحاظ بنیادی نیز قوی باشد. 

در کنار تمام نکات مثبتی که برای فولاد ذکر شد دو ریسک از طرف بازارهای جهانی می‌تواند عملکرد این شرکت را تحت تاثیر قرار دهد؛ ترس از رکود اقتصادی در جهان که با توجه به مذاکرات مثبت چین و امریکا کمرنگ شد.

دومین ریسک از ناحیه جهانی تحریم و عدم تامین الکترود گرافیتی است که با توجه به سخنانی که مدیران فولادی اخیرا داشته‌اند در پی کاهش این ریسک هستند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =