فولاد

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اهمیت توجه به صنایع فولادی اعلام کرد: اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم این صنعت می‌طلبد که برای رشد و رونق تولید در صنعت فولاد برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت پذیرد.

به گزارش ایراسین، فتحعلی محمدزاده در این زمینه گفت: صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتی در سراسر جهان شناخته شده است به این دلیل که اثرگذاری مستقیمی در رونق صنایع پایین دستی داشته و می‌تواند بخش‌های مهمی از اقتصاد را همراه با خود ارتقاء دهد.

محمدزاده در ادامه افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نزدیک به ۶۰۰ فعالیت صنعتی در بخش‌های پایین دستی صنعت فولاد قرار دارد که اگر فولادسازی رونق داشته باشد این ۶۰۰ فعالیت هم روند روبه رشد را تجربه می‌کنند بنابراین لازم است دقت نظر بیشتری در صنعت فولاد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه صنعت فولاد شکل گرفته با توجه به روند بومی‌سازی قطعات و کاهش وابستگی این صنعت در واقع صنایع پایین دستی را بیمه کرده‌ایم که بتوانند به مواد اولیه مورد نیازشان دسترسی داشته باشند و حجم بالایی از اشتغال در آنها تثبیت شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: برای تقویت صنعت فولاد  اکنون موضوع شهرک‌های تخصصی فولاد مطرح است و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش فولاد می‌توانند از امتیاز شهرک‌های تخصصی استفاده کنند که این امتیازات می‌تواند در تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مفید باشد.

محمدزاده  احداث شهرک های تخصصی فولاد را موجب کاهش بهای تمام شده محصول و خدمات صنایع پایین دستی دانست و گفت: احداث شهرک‌های تخصصی بخصوص در فولاد می‌تواند اثرگذاری بالایی در کاهش هزینه‌های تولید داشته باشد، به این دلیل که علاوه بر تجمیع ارایه دهندگان و مصرف کنندگان خدمات در منطقه‌ای مشخص اشتراک‌گذاری تجارب نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

به گفته محمدزاده فولاد خمیرمایه توسعه ایران و تمامی کشورهاست به این دلیل که تمام زیرساخت‌ها و صنایع به این فلز مستقیم یا غیرمستقیم وابسته هستند و هرچه در این صنعت موفق باشیم به نوعی زمینه موفقیت صنایع دیگر را هم ایجاد کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =