شافعی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت ارزشمندی برای انعکاس توانمندی‌های اقتصادی کشورمان در مجامع جهانی به شمار می‌آید و به‌ منظور تقویت جایگاه این ساختار، دفاتر منطقه‌ای آن در آینده نزدیک در سطح کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایراسین، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در حاشیه اولین جلسه استانی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، ظرفیت ارزشمندی برای انعکاس توانمندی‌های اقتصادی کشورمان در مجامع جهانی به شمار می‌آید و به‌ منظور تقویت جایگاه این ساختار، دفاتر منطقه‌ای آن در آینده نزدیک در سطح کشور ایجاد خواهد شد.

شافعی در ادامه افزود: در این برهه دشوار که گرفتار تحریم‌ها شده‌ایم، اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) باید نوک پیکان حرکت ما در مجامع بین‌المللی باشد و به ارتقای دیپلماسی اقتصادی بخش خصوصی کشورمان کمک کند.

وی گفت: به‌رغم ظرفیت شایسته و برجسته این ساختار، تاکنون از قابلیت‌های آن به میزان لازم بهره نگرفتیم و همین به‌منظور، توسعه فعالیت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، به‌ویژه در سطح اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و همچنین با رویکرد منطقه‌ای، در دستور کار ما قرار گرفته است.

شافعی ادامه داد: این اتاق در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای را با اتاق‌های بازرگانی جهان و با سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی (WTO) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) برقرار کرده است و در نشست‌های این مجامع مشارکت فعال دارد.

وی گفت: این سطح از نقش‌آفرینی، مجالی را نیز برای ما فراهم می‌کند تا نقطه نظراتمان را در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، منتقل نماییم. اگر به میزان شایسته‌ای در این عرصه فعال بشویم می‌توانیم نقطه نظراتمان را به این مجمع که مرکز آن در پاریس است، منتقل کنیم و یا از مسیر جلسات مذکور، آن‌ها را بیان نماییم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی (ICC) در کشورهای دیگر جهان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌های تصمیم سازی بوده و اثرگذاری فراوانی بر رویکردها و سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها دارند؛ از این منظر توسعه تعاملات ما با این اتاق‌ها در کشورهای مختلف و توسعه دیپلماسی اقتصادی در این بخش، می‌تواند به جهت‌دهی سیاست‌ها در سطح بین‌المللی نیز بیانجامد.

شافعی، پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ظرفیت مهم دیگری دانست و گفت: مأموریت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) می‌تواند در راستای توسعه ظرفیت های اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار بگیرد. در اتاق ایران، دپارتمانی را با محوریت حوزه اوراسیا ایجاد کرده‌ایم. بخشی از اقدامات این ساختار بر توجه به ظرفیت استان‌های مرزی کشور متمرکز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =