مصاحب

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ایده‌های استارتاپی نقش مهمی در رفع نیازهای صنعت دارند. در یک سال گذشته نزدیک به ۶۰ رویداد استارتاپی در سطح کشور برگزار شده است.

اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دومین روز رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها که در سالن همایش مجتمع صنعتی ماموت در استان البرز برگزار می شود، در گفتگو با ایراسین در تشریح برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک ها گفت: برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در کشور جزو برنامه‌های اصلی این سازمان است و در سال‌های آتی نیز چنین رویدادهایی را بر اساس ظرفیت استان‌ها و در راستای حرکت به سمت فرآیند “ایده” تا “پدیده” در صنعت برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در سطح کشور و بر اساس دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها، از مجموعه‌های فناور به‌طور عام و از مجموعه استارت‌آپ‌ها به‌صورت خاص حمایت می‌شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این حمایت‌ها در زمینه‌های زیرساختی و تجاری سازی برای استارت آپ‌ها، شامل استقرار رایگان در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به کمک‌هزینه برای جذب نیروی انسانی و خرید تجهیزات به‌ عنوان تسهیلات به استارت‌آپ‌ها از طرف سازمان تصریح کرد: چنان‌چه سرمایه‌گذاران در این زمینه تمایل به مشارکت داشته باشند، شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها این ارتباط و تعامل را فراهم خواهند کرد تا برای ایده‌های موفق سرمایه‌گذاری شود.

مصاحب با اشاره به این‌ که رفع نیاز فناورانه بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق واحدهای فناور و ارائه ایده‌های خلاقانه در صنعت کشور به‌ عنوان برنامه مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نظر گرفته شده است، گفت: در سال گذشته برنامه تبادل فناوری میان بنگاه‌های کوچک و متوسط و واحدهای فناور در دستور کار قرار گرفت که استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مرکز توجه این رویداد می‌باشند.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌های استارتاپی نقش مهمی در رفع نیازهای صنعت دارند، گفت: در یک سال گذشته نزدیک به ۶۰ رویداد استارتآپی در سطح کشور برگزار شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درباره روند کار رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط  و استارتاپ ها گفت: در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها، از میان برگزیدگان رویدادهای استانی که طی یک سال گذشته برگزار شده بود، ۱۰۶ ایده برتر جمع‌آوری و پس از برگزاری دو مرحله ممیزی، ۱۰ ایده برتر اتخاب، داوری و در نهایت سه ایده برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

مصاحب با بیان این‌ که کمتر رویدادی با این حجم استقبال را می‌توان در کشور برگزار کرد و مشابه این رویداد در هیچ جای دیگر وجود نداشته است، افزود: امروز با اضافه شدن بحث‌های نرم‌افزاری و فناورانه، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شده و حضور پرشمار متقاضیان فناوری در بزرگ‌ترین رویداد طرح‌های نوآورانه و استارتاپی نویدبخش این واقعیت است که واحدهای فناور و مراکز علمی و پژوهشی کشور می‌توانند در کنار صنعت باشند.

وی به حضور بیش از ۵۴۰ متقاضی در رویداد روز گذشته و انجام مذاکرات رو در رو نیز اشاره و تصریح کرد: طبق برآورد انجام شده بیش از ۲۰۰ تفاهم‌نامه میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری منعقد شد که به سهم خود اقدامی بی‌نظیر است.

لازم به ذکر است، در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها که طی دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در کرج برگزار شد، بیش از ۵۴۰ متقاضی از ۲۱ استان کشور حضور داشتند که پس از برگزاری آئین افتتاحیه و رونمایی از تمبر یادبود، در نشست‌های تخصصی B۲B حاضر شدند و به تبادل اطلاعات پرداختند.

در پایان این رویداد استارتآپی و با داوری ۱۰ ایده فناورانه استارتاپی، آرمان اعظم پور ایده پرداز ساکن کرمانشاه که با ساخت شارژر خورشیدی تلفن همراه و لپ تاپ در این رویداد شرکت کرده بود، موفق به کسب رتبه برتر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =