طرح همیاران مهر

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان از جمله اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت از تولید و رونق کسب و کار و ترویج سنت قرض الحسنه، حمایت از نیازمندان و بهبود شرایط اقتصادی را از جمله اهداف این بانک دانست.

به گزارش ایراسین، رضا اسفندیاری در یک مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع خبرنگاران افزود: خدمات و فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای کمک به بنگاه های تولیدی است و در این رابطه سعی کرده ایم با طرح های تسهیلاتی که داریم به رونق تولید کمک کنیم.

وی با اعلام اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی در نظام بانکی کشور داشته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح هایی که داریم، طرح همیاران مهر است که راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرض الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه هموطنان عزیز اقدام به تامین مالی جمعی به منظور حمایت از نیازمندان تحت این عنوان می باشد.

وی افزود: این بانک توانسته است در حوزه های مختلفی اعم از حمایت از اقشار ضعیف جامعه، حمایت از تولید، ارائه خدمات قرض الحسنه به کارکنان شرکت ها، سازمانها و تعاونی ها تلاش کند و در این زمینه با استقبال گسترده مردم روبه رو شده است.

 مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان افزود: در طرح همیاران مهر متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلا عوض در حسابی تعریف شده نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز می کنند و بانک نیز متعهد می شود مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه های اشتغال، تامین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم و ... تخصیص دهد.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه ماهیت و فلسفه بانک قرض الحسنه مهر ایران توانمندسازی نیازمندان است؛ چرا که باور داریم اجرای طرح هایی مانند همیاران مهر می تواند این اتفاق را رقم بزند و باعث کاهش ناهنجاری ها شود گفت: با اجرای طرح همیاران و مشارکت مردم می توانیم حس نوع دوستی را در جامعه تقویت کنیم و این وظیفه اصلی ما در قبال جامعه است.

وی گفت: کارمزد وام ها در طرح همیاران مهر بین صفر تا دو درصد است و این طرح کارکردهای خیرخواهانه دیگری را نیز در خود تعریف کرده است به نحوی که از طریق آن می توان با اهدای برگه همیاران مهر در مراسم ترحیم و بزرگداشت درگذشتگان، تحت عنوان باقیات و صالحات متوفی به جای هزینه خرید تاج گل و ... در این قبیل اقدامات کار خیر و انسان دوستانه را گسترش داد، عمل خیری که علاوه بر اینکه لبخندی به لب یک نیازمند می نشاند بلکه سبب آرامش روح متوفی می شود.

اسفندیاری تصریح کرد: تاکید ما بر الگوی بانکداری اسلامی و تلاش جهت فقرزدایی است و در این زمینه توانسته ایم در عرصه بین المللی به انتخاب نشریه بنکر، عنوان سومین بانک اسلامی در جهان را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت دوازده ساله این بانک تا به امروز، شش میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در کشور پرداخت کرده است، گفت: روند پرداخت تسهیلات سال به سال افزایشی است و سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و در هدفگذاری امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت خواهد شد که تاکنون یک میلیون ۳۰۰ هزار فقره پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال به دو میلیون فقره برسد.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه سرمایه این بانک از ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، تاکید کرد: در این شرایط قدرت وام دهی و پرداخت تسهیلات آن بیشتر شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان همچنین با بیان اینکه منابع این بانک در کشور ۲۴۰ هزار میلیارد ریال است، افزود: سهم استان اصفهان ۱۹ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد آن به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است و سه درصد به عنوان نقدینگی در سطح شعب، در گردش است و ۸۷ درصد آن در قالب تسهیلات به افراد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این بانک در سطح کشور ۵۳۰ شعبه فعال و همچنین سه هزار پرسنل دارد، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه مسئولیت های اجتماعی در ساخت بیمارستان، مدرسه، پرداخت تسهیلات به مناطق سیل و زلزله زده، آزادی زندانیان و ...، فعالیت می کند و در این زمینه پیشتاز بوده است.

اسفندیاری همچنین به مشارکت آبفا استان در راستای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای واگذاری انشعاب آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: سال گذشته شعب این بانک در استان اصفهان ۷۰ هزار فقره تسهیلات با هزینه ای بالغ بر ۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: هدفگذاری امسال استان پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات است که تاکنون ۶۰ هزار فقره با رقم نه هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، امیدواریم تا پایان سال، ۸۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این بانک برای اشتغالزایی همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق امداد ولایت دارد، اظهار کرد: به همین منظور در استان اصفهان ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده، همچنین حدود هزار فقره پرونده در دست اجرا است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان همچنین به تلاش این بانک در راستای بانکداری الکترونیک و بانک سبز اشاره کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین بانک کشور، تمام سامانه های خود را جهت حذف کاغذ از یک ماه پیش آغاز کرده است.

با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: جلوگیری از نابودی جنگل ها و کمک به حفظ محیط زیست یکی از دلیل بانکداری الکترونیک است، چرا که بانک ها بیشترین مصرف کاغذ را در بین تمام سازمان ها و ادارات دارند و این موضوع صرفه جویی در وقت مردم را نیز ایجاد می کند.

به گفته اسفندیاری، حفاظت بهتر از اسناد اوراق بهادار، عدم نیاز به بایگانی آنها، دسترسی راحت و ... از دیگر مزیت های بانکداری الکترونیک است، به همین منظور افتتاح حساب، تقاضای دریافت تسهیلات و ... از این پس در بانک مهر ایران به صورت اینترنتی انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =