عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه با مدیریت نادرست، در دهه های گذشته یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی های موجود استان است که تورم و رکود بسیار زیادی بر صنایع و واحدهای صنعتی حاکم کرده و نگذاشته تولیدکنندگان به فعالیت صنعتی مشغول شوند، گفت: با مشکلات موجود طبیعتا وضع بسیار بدی برای صنایع ایجاد شده و فقط صنعتگرانی باقی ماندند که یا تجربه دار بودند و یا کسانی که با سیلی صورتشان را سرخ کرده اند.

محمد صادقی در گفت و گو با ایراسین ادامه داد: تولید میزان بالایی از کالاهای داخلی بستگی به فعالیت صنایع آن دارد. در طول سال های گذشته، مشکلات زیادی سد راه رشد تولید داخلی شده است، مشکلاتی که فقط در زمینه نقل و انتقال ارز و واردات مواد اولیه نبوده، بلکه بخش های ساختاری را نیز نشانه گرفته است.

وی افزود: اکنون صنعتگران شاخه های مختلف صنعتی استان از فرهنگی می گویند که اصفهان را عقب نگه داشته است، کمبود و بازدهی پایین مواد اولیه و کاهش میزان تولید، نبود قدرت رقابت با تولیدکننده خارجی، کیفیت محصول و تحریم از جمله مواردی است که دست به یقه اصفهان شده است، تا جایی که حالا با وجود خشکسالی های پی در پی زاینده رود زخم کهنه صنعت اصفهان ناسورتر از گذشته شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، فرسودگی ماشین آلات و نبود به روز رسانی تجهیزات تولیدی، فشار بانک ها برای تصفیه معوقات صنایع، تحریم ها و خشکسالی اصفهان، تمام چیزی است که اصفهان را به رکود صنایع کشانده است. این در حالی است که بسیاری از ماشین آلاتی که تولید کنندگان دارند به مرز بازنشستگی رسیده و دچار استهلاک شده اند و غفلت از به روز رسانی ماشین آلات بیش از پیش صنعت را در بازارهای بین المللی دچار تزلزل کرده و صنعت اصفهان با این ماشین آلات پیر، به سن بازنشستگی رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =