فولادگر

جمعیت و گسترش شهر اصفهان،هیچ تناسبی با زیر ساخت‌های آن ندارد. با این که برخی اصفهان را با پایتخت مقایسه کرده و این کلان شهر را با عنوان شهری برخوردارمعرفی می کنند، اما این نگرش به اصفهان، درست نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایراسین با اشاره به اینکه هم اکنون رشد بی رویه مهاجران به اصفهان و ساکن شدن آنها در حاشیه شهر باعث شده که این کلان شهر، نتواند خدمات شایسته ای را به مردم بدهد گفت: مسائلی که مردم اصفهان با آن دست به گریبان هستند، زندگی سالم و مطلوب را برای آن‌ها دشوار کرده است.

وحید فولادگر افزود: تقویت و بهبود شرایط اقتصادی می تواند سدی باشد در برابر مهاجرت روستاییان به شهرها، چرا که آنها به امید یافتن کار به شهرها می آیند و به همین سبب باید برای کاهش این معضل درسیاست های کلان، فاصله بین شهرها و روستاها را کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه ایجاد شرایط مطلوب درروستاها می تواند نرخ مهاجرت به شهر را کاهش دهد، تصریح کرد: با توجه به این که ما نمی توانیم درهای شهر را به روی مردم ببیندیم، باید پیش بینی های لازم را برای این مساله داشته باشیم.

به اعتقاد فولادگر، خود مردم اصفهان، برای یافتن شغل، دچار مشکل هستند و این در حالی است که نام اصفهان، با کشاورزی، صنعت و علم گره خورده است، ولی خشکسالی های اخیر به تمام این عناوین آسیب زده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ورود مهاجران، ما شاهد مشاغل کاذبی همچون دستفروشی، تکدی گری و بسیاری از شغل هایی هستیم که شایسته شهری مانند اصفهان نیست، از طرفی خرده فرهنگ های مختلف فرهنگ شهری را نشانه گرفته و معضلات بسیاری را بوجود می آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =