سلیمانی

برنامه جامع فولاد به‌ صراحت می‌گوید که تا سال ۱۴۰۴ صادرات فولاد کشور باید به میزان ۵۵ میلیون تن در سال برسد که با این تصمیم این برنامه عملاً متوقف خواهد شد.

نادر سلیمانی مدیرعامل پیشین فولاد غرب آسیا در گفتگو با ایراسین با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی در خصوص تأمین نیاز داخل کشور هیچ کمبود و مشکلی ندارند، گفت: تولیدکنندگان کشور در حوزه تولید فولاد مشکلی ندارند و حتی مازاد بر تولید دارند لذا در همین رابطه مجوز صادرات تولیدات واحدهای تولیدی اخذ شده است.

سلیمانی در ادامه به افزایش قیمت محصولات فولادی در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: به علت افزایش قیمت بنزین و به‌ تبع آن افزایش قیمت تمام‌شده محصولات فولادی، قیمت آن مقدار از نیاز داخل که توسط تولیدکنندگان تأمین می‌شد به میزان ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. لذا باید توجه داشت که افزایش قیمت محصولات فولادی ناشی از کاهش عرضه در سطح داخل نیست.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه مصوبه اخیر کمیته تخصصی فولاد وزارت صمت موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد، تصریح کرد: با از دست رفتن این بازارها و همچنین اشباع بازار داخلی، تولیدکننده انگیزه‌ای برای تولید نخواهد داشت و در نتیجه مجبور خواهد شد که تولید خود را متوقف کند.

سلیمانی با اشاره به این‌ که در حال حاضر تولید سالانه فولاد در کشور ۲۵ میلیون تن است، گفت: تولیدکنندگان فولاد باید تا پایان سال ۹۸ حداقل ۱۳ میلیون تن صادرات داشته باشند که این آمار تاکنون که در اواخر سال به سر می‌بریم حدود ۷ میلیون تن است و حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیز باید صادر کنیم تا بتوانیم بازار داخلی و خارجی را پوشش دهیم.

مدیرعامل سابق شرکت فولاد غرب آسیا در پایان گفت: برنامه جامع فولاد به‌ صراحت می‌گوید که تا سال ۱۴۰۴ صادرات فولاد کشور باید به میزان ۵۵ میلیون تن در سال برسد که با این تصمیم این برنامه عملاً متوقف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =