ندیمی

تجربه ثابت کرده که سهمیه‌بندی در کشور ما نتیجه قابل قبول را ارائه نداده است و گاها اثرات منفی نیز به همراه داشته است در نتیجه برای حفظ صادرات و تأمین نیاز داخلی کشور باید روند موجود حفظ شود و در این مسیر مشکل و تغییراتی به وجود نیاید.

ابوذر ندیمی مدیرعامل فولاد غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار ایراسین، پیرامون مصوبه اخیر کمیته تخصصی فولاد وزارت صمت مبنی بر سهمیه‌بندی صادرات فولاد در صورت تأمین نکردن فولاد مورد نیاز صنایع داخلی، گفت: صنعت فولاد کشور مانند هر صنعت دیگری وظیفه تأمین نیاز داخلی و ارزآوری به کشور را به عهده دارد.

ندیمی در ادامه افزود: در صورت سهمیه‌بندی صادرات، روند ورود ارز به کشور مختل خواهد شد و تبعاتی نیز برای کشور در پی خواهد داشت. از طرفی تأمین نشدن نیاز داخل نیز موجب ایجاد نوعی رکود در فضای اقتصادی و صنعتی کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که وظیفه وزارت صمت تامین نیاز داخل در کنار اهمیت ارزآوری از طریق صادرات برای کشور می باشد، تصریح کرد: با توجه به مزایایی که صادرات برای صنعت فولاد و تأمین ارز کشور دارد و همچنین لزوم توجه به از بین نرفتن انگیزه تولیدکنندگان برای صادرات محصولات خود، معاونت معدنی وزارت صمت بر خود لازم می‌داند که هماهنگی‌های لازم را برای رونق تولید کشور اتخاذ کند چراکه اهمیت صادرات کمتر از محوریت تولید برای کشور نیست، بخصوص که برای تأمین برخی از اقلام نیز به ارزآوری نیاز داریم.

ندیمی افزود: گرچه به این مصوبه انتقاداتی نیز وارد است ولی مطمئناً این تصمیم بر اساس برخی مصلحت‌ها گرفته شده است.

مدیرعامل فولاد غرب آسیا در پاسخ به این سوال که آیا تامین نیازهای فولاد کشور توسط تولیدکنندگان دچار خلل می باشد گفت:  در انجمن تخصصی فولاد ایران هماهنگی‌های لازم در مورد تأمین نیازهای فولاد کشور صورت گرفته تا تقاضا در این زمینه مدیریت شود.

ندیمی در پایان در پاسخ به چالش ها و مزایای سهمیه بندی صادرات فولاد گفت: تجربه ثابت کرده که سهمیه‌بندی در کشور ما نتیجه قابل قبول را ارائه نداده است و گاها اثرات منفی نیز به همراه داشته است در نتیجه برای حفظ صادرات و تأمین نیاز داخلی کشور باید روند موجود حفظ شود و در این مسیر مشکل و تغییراتی به وجود نیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =