سهل آبادی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: استان اصفهان در دهه ۶۰ و دهه ۷۰ یکی از استان‌های طراز اول در کشور بود که الگوی سایر استان‌ها محسوب می‌شد، اما در دو سه دهه اخیر باوجود تمامی تلاش‌های مسئولان این استان، نتیجه این شد که نرخ رشد مشکلات از نرخ اقدامات پیشی گرفته است. اکنون اصفهان که نام برخوردار را با خود یدک می کشد از جمله استان هایی است که نرخ بیکاریش دو رقمی و در حدود ۱۰.۷ درصد شده است .

عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با ایراسین در همین رابطه با اعلام اینکه یکی از مشکلات عمده اصفهان، نحوه برخورد ادارات با تولید کنندگان است می گوید: بسیاری از آیین نامه ها و مقررات درکنار قوانین، در اصفهان تفسیری متفاوت با دیگر استان ها دارند. این مساله در اصفهان با دشواری های اداری سخت تر و مشکلات بیشتری برخوردار بوده و همین امر باعث شده که اصفهان به استانی سرمایه گریز تبدیل شود.

وی به تحریم ها هم اشاره می کند و ادامه می دهد: شاید بتوان گفت تحریم ها به نوعی کمکی برای رونق تولید و جلوگیری از صادرات و خام فروشی مواد معدنی باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این سوال که چطور می توان از پیامدهای ناشی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کرد، ادامه می دهد: همواره گفته ایم که ما اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم، ولی صنعت ما همیشه قدرتمند بوده و اشتغالزایی مناسب را داشته و توانسته از پیامدهای ناشی را تحریم ها سربلند بیرون بیاید.

وی با اظهار تاسف از اینکه گاهی شاهد خام فروشی مواد معدنی هستیم و این انتظار که بتواند برای ما ارزآوری کند، انتظار غلطی است افزود: تحریم ها از یک جنبه مشکلات و چالش هایی را ایجاد می کند، ولی از سویی دیگر از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری خواهد کرد.

سهل آبادی بومی سازی را راهکاری مناسب در این جنگ نابرابر دانست و تصریح کرد: با استفاده از توانمندیهای صنعتی و پتانسیل های بالقوه ای که وجود دارد، می توانیم ارزش افزوده تولیداتمان را افزایش دهیم و ظرفیت های جدید صادراتی را جایگزین صادرات مواد خام کنیم.

اما این ها تنها دلایل افزایش بیکاری در اصفهان نیست، بسته های حمایتی از تولید کنندگان و اجرای هدفمندی یارانه ها هم از دلایل دیگری است که تولید و سرمایه گذاری در اصفهان را با بحران جدی روبرو کرده است. به طوری که رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان هم از آن به عنوان بزرگترین مشکل اشتغال در اصفهان نام می برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =