رییس مرکز ملی فرش ایران

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اظهار امیدواری از اینکه بتوانیم نمایشگاه فرش دستباف اصفهان را به شکل بین المللی برگزار کنیم، تصریح کرد: دلیل دیده نشدن فرش دستباف ارائه بیشترین ارزش افزوده با کمترین میزان سرمایه گذاری بوده است.

فرشته دست پاک در گفتگو با ایراسین گفت: دو میلیون نفر ایرانی در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف تولید داخل است.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اعلام اینکه تعرفه واردات ابریشم در سال ۹۷، بیست و شش درصد بوده است، تاکید کرد: بسیاری از دست اندازهای ما در حوزه گمرک است و باید واردات مواد اولیه و صادرات فرش دستباف در کشور تسهیل شود.

وی ۳۰ درصد از صادرات فرش دستباف ایران را مربوط به ایالات متحده دانست و گفت: پس از تحریم ها، این میزان از سبد صادرات کشور حذف شده است و این در حالی است که میزان ارزآوری فرش بالا است.

در این مراسم همچنین مدیرعامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان با اعلام اینکه چین، هند، نپال، پاکستان و ترکیه نگاهی مصرفی به فرش دارند تصریح کرد: فرش ما رقابتی با فرش کشور های مذکور ندارد.

علی شهبازی افزود: فرش دستباف اصفهان، قلب فرش کشور است و فرش صنعت نیست و هرکسی که به این هنر و خلاقیت صنعت می گوید اشتباه می گوید.

وی ادامه داد: فرش از جایگاه مناسبی در دولت برخوردار نیست و باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدیر عامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان با تاکید بر اینکه نباید تحریم های داخلی این صنعت را تحت فشار قرار دهد، تصریح کرد: فرش باید به عنوان یک شاخص اقتصادی، اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =