فرش

معاون توسعه تجارت و امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش در شرایط حاضر اظهار امیدواری کرد: بخش خصوصی از نحوه برگزاری این نمایشگاه رضایت کامل داشته باشد.

به گزارش ایراسین، اسماعیل نادری در همایش بررسی راهکارهای توسعه بازار فرش ایران اضافه کرد: باید تغییراتی در ساختار فرش دستباف کشور صورت بگیرد و همه مسئولان باید نگاه ویژه ای به ساختار مدیریت صنعت فرش دستباف داشته باشند.

وی افزود: برخی از فعالان بخش خصوصی فرش دستباف از آینده نامطمئن این بازار گلایه دارند.

در این مراسم همچنین رییس دانشگاه استاد فرشچیان با اعلام اینکه هم اکنون بزرگ ترین صنایع جهان، صنایع خلاق و فرهنگی هستند و فصل استفاده از صنایع سنگین و سرمایه گذاری در آنها به پایان رسیده است، اظهار داشت: تا زمانی که ما این تغییرات را باور نکنیم و توجهی به جهان نداشته باشیم نمی توانیم رشد قابل توجهی در حوزه صنایع خلاق تجربه کنیم.

بهمن نامورمطلق ادامه داد: اگر روند کاهش صادرات فرش دستباف استان اصفهان به همین صورت ادامه پیدا کند باید با هنر های سنتی ایران بزودی خداحافظی کنیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مسئولان ایرانی بتوانند با اقدامات مناسب از این میراث جهانی را حفاظت و مراقبت کنند بیان کرد: در حال حاضر هفت نوع صنایع خلاق از سوی تشکیلات یونسکو رسمیت پیدا کرده اند و بر اساس تعاریف استاندارد، خلاقیت فرایندی است که انسان در آن راهکاری برای حل مشکلات پیدا می کند.

رییس دانشگاه استاد فرشچیان از تداخل سفر رییس قوه قضاییه با نمایشگاه فرش اظهار ناخشنودی کرد و ادامه داد: در شهر های ایران همواره به دنبال دریافت برند های جهانی هستیم و پس از اینکه آنها را دریافت می کنیم، به آنها بی توجهی کرده و برای حفظ آنها تلاشی انجام نمی دهیم.

نامور مطلق تصریح کرد: رویدادهای مهم در تمام شهر های جهان پس از فرصت گیری و برندگذاری صورت می گیرد، اما متاسفانه شهر های ایران از این الگو پیروی نمی کنند و همین موضوع به صنعت فرش اصفهان ضربه می زند.

وی ادامه داد: امروزه شهرها از کشورها بهتر معرفی می شوند و قدرت های بیشتری پیدا کرده اند زیرا مرز های ملی در حال کمرنگ شدن است و اصفهان نیز باید خود را برای آینده ای شهر محور آماده کند.

نامور مطلق اضافه کرد: شهر های اصفهان، بندر عباس، سنندج و رشت شهر های خلاق ایرانی هستند که به ترتیب در حوزه های صنایع دستی، تنوع غذایی، صنایع دستی و موسیقی شاخص شناخته شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =