سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها .طلا.سنگهای قیمتی.ساعت و ماشین الات وابسته

یک تحلیل‌گر بازار طلا و سکه با اشاره به روند افزایشی قیمت انواع سکه در بازار اعلام کرد تغییرات نرخ انواع سکه در بازار کاملا نتیجه روانی از افزایش قیمت بنزین و اثرات تورمی است.

به گزارش ایراسین، محمد کشتی‌آرا در این زمینه گفت: واقعیت امر درباره افزایش نرخ انواع سکه مربوط به اثرات روانی و تورمی است و هیچ تغییر معناداری در نرخ جهانی اونس نداریم که اثرگذاری در قیمت مسکوکات داشته باشد.

کشتی‌آرا در ادامه افزود: تغییر قیمت بنزین هیچ اثر مستقیمی بر قیمت سکه و طلا ندارد به این دلیل که این محصول اصولا از قیمت بنزین اثرپذیری نداشته که بخواهیم ارتباط مستقیمی در این بین متصور باشیم اما با توجه به اثرات روانی می‌بینیم طی ده روز گذشته برخی از گمانه‌زنی‌ها از آینده نرخ تورم باعث افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه شده است.

وی تاکید کرد: در این دوره نرخ اونس جهانی هم تغییر خاصی نداشته اما با درنظر گرفتن افزایش قیمت هزار تومانی ارز اثراتی در این بخش ایجاد شده که در بازار می‌بینیم و نمی‌توان این روند را برای آینده هم پیش بینی کرد.

وی معتقد است حباب یکصد هزار تومانی سکه در شرایط فعلی گواه از هیجانی شدن نرخ‌ها داشته و همین نکته پیش بینی بازار را کاملا غیرممکن کرده است و اگر بخواهیم در این زمینه ابراز عقیده کنیم به نوعی اشتباه کرده‌ایم.

این تحلیل‌گر بازار طلا و سکه به خبرنگار ما گفت: بهترین تحلیلی که درباره آینده بازار طلا و سکه داریم این است که برخی از مناسبت آتی مثل تعطیلات سال نوی میلادی و نوروز در ایران می‌تواند تقاضا را در بازار سکه افزایش دهد که این روند مستقیم بر قیمت اثرگذاری خواهد داشت.

وی به خریداران خانگی طلا توصیه کرد در باره خرید طلا و مسکوکات به صورت هیجانی وارد بازار نشوند چون ممکن است زیان کنند، بنابراین خریداران عادی بهتر است فقط در صورت نیاز و با درنظر گرفتن اولویت‌های زندگی اقدام به خرید طلا یا سکه کنند.

کشتی‌آرا در پایان تاکید کرد: نوسان‌های هیجانی در بازار طلا برای غیرحرفه‌ای‌ها می‌تواند تجربه‌ای تلخ به همراه داشته باشد و تنها به هیجان بیشتر بازار دامن بزند بنابراین  اگرچه خرید طلا می‌تواند سرمایه‌گذاری میان مدت به حساب آیند اما قطعا برای یک دوره کوتاه مدت برای خریداران عادی دستاورد اقتصادی بالایی ایجاد نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =