افروز بهرامی

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به تحریم‌های خصمانه علیه صنعت فولاد کشور اعلام کرد: ارایه بیمه‌نامه‌ برای صادرکنندگان فولاد و صنایع فلزی فرصتی است که کارشکنی دشمنان را در این زمینه بی‌اثر کنیم.

به گزارش ایراسین، افروز بهرامی در این زمینه گفت: صنعت فولاد و بطور کلی صنایع فلزی ایران یکی از پیشرانه‌های اقتصادی کشور است که براساس اصول اقتصادی و تولیدی مبتنی بر صادرات است اما می‌بینیم که دشمنان اقتصاد کشور با تحریم‌های خصمانه‌ علیه این صنعت قصد دارند راه دستیابی تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای بین‌المللی را سد کنند.

بهرامی در ادامه افزود: کارشکنی دشمنان علیه صنعت فولاد عاملی شد تا بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های داخلی و شیوه‌های مختلف آن را بی‌اثر کنیم که یکی از آنها صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی است، بنابراین رسما اعلام می‌کنیم که صادرکنندگان فولادی و صنایع فلزی یا بطور کلی صادرکنندگان می‌توانند با استفاده از این شیوه ریسک صادراتی خود را به بازارهای مورد نظرشان به حداقل رسانده و بر توسعه بازارهای خود تمرکز داشته باشند.

وی تاکید کرد:  در شرایط فعلی که آمریکا تحریم‌های یکجانبه را علیه اقتصاد و سیستم بانکی ایران وضع کرده است بحث صدور ال‌سی‌های مختلف برای شرکای تجاری شرکت‌های صادرکننده ایران مثل فولادسازی‌ها تقریبا منتفی شده و دربرخی موارد آنهم به صورت محدود صورت می‌گیرد از این رو صندوق ضمانت صادرات با استفاده از پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد با صدور بیمه‌نامه‌هایی این نقیصه را برای صادرکنندگان جبران کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنین درباره سهم ایران از بازارهای صادراتی همسایه نیز به ایراسین گفت: همسایگی با ۱۵ کشور فرصتی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران است اما متاسفانه امروز تنها ۲ درصد از سهم این بازار را در اختیار داریم؛ به همین دلیل لازم است علی‌رغم تمام مشکلات و کارشکنی‌های موجود بااستفاده از پتانسیل‌های مختلفی که در اختیار داریم این سهم را افزایش دهیم.

به گفته بهرامی تنها اگر  ایران بتواند سهم خود را یک درصد بیشتر کند یعنی از ۲ درصد فعلی به ۳ درصد افزایش دهد،  ۱۲ میلیارد دلار بیشتر از این بازار برای خود درآمد ایجاد می‌کند و این یک درصد با درنظر گرفتن پتانسیل بالای معدنی و فلزی ایران و البته موضوع توسعه و بازسازی برخی از این بازارها کاملا در دسترس است.

وی در پایان با بیان اینکه از میان ۱۵ کشور ذکر شده ۷ کشور با رتبه ۷ دارای بالاترین ریسک کشوری به لحاظ صادرات هستند، گفت: از آنجایی که صادرات به این کشورها و به دست آوردن سهم صادراتی آن‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است به صادرکنندگان پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =