منطقه ویژه خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به جایگاه این منطقه در رونق صنعت فولاد کشور اعلام کرد: علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها و همچنین مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته در این منطقه ۳/۳ میلیون تن بیشتر بار تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایراسین، حسن خلج‌طهرانی در این زمینه گفت: یکی از اهداف احداث منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تسهیل در امور تجاری صنایع معدنی بوده است که خوشبختانه روند فعالیت در مسیر تحقق قرار دارد و تمامی شواهد بیانگر آن است که کارشکنی دشمنان علیه اقتصاد کشورمان اثرگذار نیست.

خلج‌طهرانی در ادامه افزود: دسترسی ایران به آبهای آزاد امتیازی برای صنایع مختلف بخصوص صنایع فلزی است که امروز با درنظر گرفتن برنامه‌هایی که ارایه شده است در این مسیر گام برداشته شده است به این صورت که جهادگران عرصه صنعت با استفاده از این امکانات برای بهبود و گشایش فعالیت‌ها با جدیت مشغول شده‌اند.

وی درباره روند روبه‌رشد فعالیت‌های این منطقه تصریح کرد: دشمنان با استفاده از تحریم‌ها به دنبال ضربه‌زدن به اقتصاد کشورمان بخصوص صنایع فلزی هستند اما اگر آمار فعالیت‌های منطقه بخصوص در تخلیه و بارگیری را طی دوره یکسال گذشته بررسی کنیم می‌بینم نه تنها تحریم‌ها فعالیت‌ها را کاهش نداده، بلکه با تکیه بر توان داخلی توانسته‌ای رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس درباره میزان رشد تخلیه و بارگیری مواد گفت: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که در هشت ماه گذشته ۸/۷ میلیون تن انواع کالای مربوط به این فعالیت این منطقه تخلیه و بارگیری شده است که در همین دوره سال قبل تنها ۵/۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری داشتیم؛ بنابراین ساده‌تر اینکه نسبت به سال قبل در دوره مشابه ۳/۳ میلیون تن رشد تخلیه و بارگیری ثبت شده است.

وی عمده‌ی حجم تخلیه و بارگیری را مرتبط با مواد معدنی خواند و افزود: در هشت ماهه امسال ۴.۵ میلیون تن متعلق به مواد معدنی و ۳.۳ میلیون تن متعلق به نفت کوره بوده است.

خلج‌طهرانی با تاکید براینکه روزانه ۴۰۰ واگن امکان تخلیه در منطقه دارد، اضافه کرد: در هشت ماهه سال گذشته شاهد بیش از ۵۸ هزار تخلیه واگن بودیم که این عملیات امسال به بیش از ۶۲ هزار تخلیه واگن رسیده است که نشان از رونق تولید در این منطقه عظیم اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان به خبرنگار ما گفت: موقعیت استراتژیک این منطقه و امکانات حمل و نقلی موجود در کنار پتانسیل‌های تولیدی کشورمان در بخش معدن می‌طلبد که زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده در منطقه هرچه سریعتر تکمیل شود تابتوانیم با استفاده از پتانسیل‌های کشور و بازارهای هدفی که در اختیار داریم دستاورد اقتصادی بالاتری برای کشور ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =