• ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 4349
  • readingTime: ۱ دقیقه
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت اصفهان

مدیرعامل شرکت توز ایران با اشاره به اینکه تولید کنندگان در لحظه زندگی می کنند و نمی توانند فردایی برای خودشان متصور شوند اظهار داشت: متاسفانه برای فردایمان نمی توانیم برنامه ریزی کنیم و اقتصاد و تولید نمی تواند با بی ثباتی دوام بیاورد.

سید محمود طباطبایی در گفتگو با ایراسین افزود: بنده از سال ۶۰ به شکل کارآفرین شرکت دانش بنیان خود را برپا کردم و از سال ۶۷ اقدام به ساخت پمپ های هیدرولیک کردم و بین ۶۰ تا ۷۰ نفر را توانستم اشتغالزایی کنم.

وی با اظهار تاسف از اینکه با بی ثباتی ارز و عدم ثبات اقتصاد تولید کنندگان با مشکلات بسیاری روبرو شده اند تصریح کرد: تعدیل ۵۰ درصدی نیروها یکی از ضربه هایی بود که باعث شده ما اکنون با ۳۰ نیرو کار کنیم.

مدیرعامل شرکت توز ایران اضافه کرد: هر روز قانون جدیدی تصویب می شود و متاسفانه مزاحمت زیاد است هر اداره برای خودش حکومتی دارد و در هر جا با قانون جدیدی روبرو هستیم اظهار داشت: قیمت مواد اولیه روزانه تغییر می کند و این موضوع با توجه به گران شدن سوخت مشکلی دو چندان را روبروی تولید کننده گذاشته است.

وی با اعلام اینکه دارایی نمی داند تولید کننده با چه مشکلاتی روبرو است و به تولید کننده زور گفته می شود، ادامه داد: کالایی که به شهرستان می فرستادیم تا ۶۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و از سوی دیگر قدرت خرید مشتریان ما هم پایین آمده است.

طباطبایی افزود: ما شرکت دانش بنیان هستیم و با تمام نیرو کار می کنیم، اما نگران فردا هستیم و دغدغه حقوق کارگرانمان را داریم، در واقع ما در لحظه زندگی می کنیم و تولید با این وضعیت پا نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کالایی که در ایران تولید می کنم در چین و ژاپن تولید نمی شود اما چون هزینه ها بسیار بالا است نمی توانم به شکل درست صادرات کنم، چون باید مواد اولیه را به دلار بخرم و تولیداتم را به ریال به فروش برسانم و این موضوع قدرت رقابت را از من می گیرد.

مدیرعامل شرکت توز ایران با اشاره به اینکه اکثر مشتری های ما شرکت های دولتی مثل فولاد مبارکه، فولاد خوزستان ذوب آهن، خراسان، ماشین سازی تبریز، تراکتور سازی و ... هستند، تصریح کرد: کالایی که تولید می کنیم صد در صد ارزآوری دارد، اما متاسفانه برای من تولید کننده هیچ سودی به جز ضرر ندارد.

همه این جنسی که تولید می کنیم صددر صد ارزآوری دارد. اما برای ما سودی عایدمان نمی شود.

وی در پایان گفت: در اصل تولید کننده در جنگ اقتصاد به سر می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =