معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان از وجود ۲۶ هزار معلول در شهر اصفهان خبر داد و گفت : ۸۰۰ بیمار اعصاب و روان و یک هزار و ۶۰۰ معلول ذهنی و جسمی حرکتی نیز در استان وجود دارد که به این افراد خدمات مراقبت در منزل هم ارائه می شود.

به گزارش ایراسین، سید مسعود حسینی نسب در جمع خبرنگاران افزود: دو هزارو ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند همچنین نسبت زنان و مردان معلول در استان شامل ۳۷ درصد معلولان از زنان و ۶۳ درصد از مردان است.

وی دررابطه با وظایف مراکز توانبخشی افزود: یکی از فعالیت های این مراکز مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی حرکتی است که در بخش شبانه روزی سه هزارو ۷۷۹ نفر از این مراکز خدمات می گیرند همچنین در بخش سالمندان یک هزارو ۳۷۹ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان از دو مدل ارائه خدمات در منزل نام برد و ادامه داد: یک مدل از ارائه خدمات در منزل به صورت ویزیت پزشکی و توانبخشی است که برای ۹۰۰ سالمند و یک هزارو ۱۰۰ بیمار اعصاب و روان درحال اجرا شدن است، مدل دوم برای بیماران، معلولان و سالمندان بستری در منزل اجرا می شود به نحوی که مراقبین بهزیستی سه روز در هفته به منازل این بیماران مراجعه کرده و به امور شخصی، تخصصی، مراقبتی و نظافتی آنها می پردازند که به  ۴۰۰ معلول به این شکل خدمات رسانی می شود.

حسینی نسب با اشاره به اینکه در مراکز روزانه چهار هزارو ۴۳۱ نفر خدمات لازم را دریافت می کنند، گفت: مجموعاً ۲۱۱ فعالیت در مراکز بهزیستی سطح استان انجام می شود که این فعالیت ها در ۱۵۰ مرکز ارائه می شود و در بخش معلولین ذهنی ۸۵۰ نفر و بخش حرفه آموزی یک هزارو ۷۵۷ نفر خدمات لازم را دریافت می کنند.

وی درخصوص میزان یارانه افراد اظهار کرد: برای هرنفر مددجو ۵۴۰ هزارتومان یارانه به مراکز روزانه واریز می شود همچنین در بخش شبانه روزی ۷۷۰ هزار تومان همچنین در بخش مراقبت خانگی ۴۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان درخصوص میزان کل یارانه ماهانه پرداخت شده به حوزه های توانبخشی گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار بخش روزانه، ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار بخش کارگاه های تولیدی و حمایتی، ۳۰۰ میلیون در بخش مراقبت از منزل، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون به بخش شبانه روزی به صورت ماهانه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سالمندان اصفهان بیشتر از میانگین استان است افزود: ۹.۷ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که این آمار در شهر اصفهان ۱۱درصد است.

حسینی نسب درخصوص آمار خانواده های دارای دو معلول اظهار کرد: دو هزارو ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند همچنین نسبت زنان و مردان معلول در استان شامل ۳۷ درصد معلولان از زنان و ۶۳ درصد از مردان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =