صالحی نیا

این صندوق برای جبران کسری وثیقه ۷۰ درصد از مبلغ تسهیلات، تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر می‌کند و در این زمینه پرونده واحدهای صنعتی که از این شهرستان به صندوق معرفی شوند، در اولویت قرار خواهد گرفت.

محسن صالحی‌نیا رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با ایراسین درباره بخشودگی جرائم مالی واحد های صنعتی کوچک گفت: یکی از خواسته‌های واحدهای صنعتی، بخشودگی جرائم دیرکرد قراردادهای خود است که در این زمینه بخشی از جرائم تقسیط خواهد شد و موضوع بخشودگی بخشی از جرائم نیز، با توجه به اینکه در منطقه محروم قرار دارند، در هیئت‌مدیره این سازمان مطرح و با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوب می‌شود.

صالحی نیا از انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای ارائه تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی متقاضی تسهیلات بانکی، در قالب این تفاهم‌نامه برای دریافت تسهیلات حمایتی، به بانک صنعت و معدن معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات کمبود وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی واحد های صنعتی چگونه حل خواهد شد گفت:این واحدهای صنعتی از حمایت‌های ویژه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه واحدهای صنعتی برخوردار خواهند شد.

صالحی نیا افزود: این صندوق برای جبران کسری وثیقه ۷۰ درصد از مبلغ تسهیلات، تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر می‌کند و در این زمینه پرونده واحدهای صنعتی که از این شهرستان به صندوق معرفی شوند، در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری برای برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی رستم نیز از این مشوق‌ها بهره‌مند می‌شوند.

صالحی‌نیا در ادامه افزود: در راستای تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تا سقف ۵۰ درصد مشوق در واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران اختصاص می‌یابد.

وی در پایان بر تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد گفت: به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی در اولویت قرار می‌گیرد و در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این سازمان، اختصاص می‌یابد و از محل اعتبارات استانی نیز طرح روسازی و آسفالت جاده ورودی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =