• ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 4318
  • readingTime: ۱ دقیقه
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت اصفهان

مدیرعامل ماشین سازی صفا تولید کننده اره نواری در اصفهان اظهار داشت: درد تولید کنندگان شبیه هم هست و متاسفانه در شرایط حاضر تولید کنندگان مشکل نقدینگی دارند.

حسین صفایی در حاشیه چهاردهمین دوره نمایشگاه صنعت اصفهان در گفت و گو با ایراسین افزود: تولید کننده ها در زمینه تهیه مواد اولیه دچار مشکلات زیادی هستند.

وی با اعلام اینکه یک تولید کننده باید مواد اولیه را به صورت نقدی خریداری کرده و پس از فراوری و تولید محصولش آن را به صورت اقساط در اختیار خریداران بگذارد تصریح کرد: به این دلیل که در شرایط مناسب اقتصادی نیستیم نمی توانیم کالاهایمان را به صورت نقدی بفروشیم و این موضوع نقدینگی ما را پایین می آورد.

این تولید کننده که دارای ۱۵ سال سابقه کار در زمینه تولیدات صنعتی است ادامه می دهد: بیشترین مشکل بر سر راه تولیدات ما نقدینگی است و به همین خاطر باید سرمایه زیادی داشته باشیم تا بتوانیم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم با توجه به اینکه یک تولید کننده تاحدی سرمایه دارد و باید مواد اولیه را نقد بخرد و مدت دار بفروشد و همین موضوع باعث می شود که رونقی در تولیداتش اتفاق نیفتد.

صفایی با اعلام اینکه تا کنون با وجود اشتغالزایی ۵۰ نفر سعی کرده ایم که تعدیل نیرو نداشته باشیم ادامه داد: در شرایط فعلی بسیار سخت است که جوابگوی تولید باشیم.

وی رونق تولید را در گرو حمایت از تولید کننده دانست و افزود: مشابه خارجی دستگاه هایی که ما تولید می کنیم هم هست، اما به دلیل نوسانات ارزی و بحث گران شدن دلار اصلا به صرفه نیست که خریداری شود این در حالی است که تولیدات ایرانی از لحاظ کیفیت قابل رقابت با مشابه خارجی هستند. این تولید کننده اضافه کرد: به عنوان مثال دستگاه تولید خارجی ۲۴۰ میلیون هزینه می برد، در حالی که دستگاه تولید داخل ۸۰ میلیون تومان است و اگر حمایت شویم شاهد ارزآوری مناسبی به کشور خواهیم بود.

صفایی از دیگر مشکلات تولید کنندگان را ارزش افزوده هایی دانست که به کالاها می خورد و برای چندین بار از تولید تا فروش تولید کننده را دچار مشکل کرده و قیمت را بالا می برد.

وی گفت: این موضوع باعث می شود که قیمت بالا برود و قدرت خرید مردم کم می شود و به تولید ضربه می خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =