نمایشگاه متافو

در امر صادرات فولاد باید بتوانیم به سمت قراردادهای بلندمدت‌تر پیش برویم؛ به عبارت دیگر در زمینه صادرات باید یک راهبرد پایدار در پیش بگیریم.

بهمن حسین‌زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، صنایع معدنی و متالورژی(متافو) در گفتگو با ایراسین گفت: در این نمایشگاه، شیوه‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعلی کشور در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین، بهینه‌سازی تولید فلزات و افزایش بهره‌وری، تامین مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد و صنایع متالورژی در قالب موضوعات تخصصی و مورد بحث صاحبان دانش نمایشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه در شرایطی برپا می‌شود که ایران رتبه چهاردهم کشورهای فولادساز جهان را در اختیار دارد و در سال‌های اخیر از کشورهای فرانسه و انگلیس پیشی گرفته است. با این حال ایران به عنوان بیستمین صادرکننده فولاد، در جایگاه عقب‌تری از کشورهای اوکراین و ترکیه با رتبه‌های هفتم و دهم جهانی جای گرفته است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از­ دلایل این موضوع، کاهش تقاضای بازار به شمار می‌رود که برگزاری نمایشگاه و عرضه توانمندی‌ها می‌تواند تاثیرگذاری مستقیمی در افزایش تقاضا و در نهایت رونق بازار آهن و فولاد داشته باشد. ­

وی ضمن بیان اینکه سالانه ۲۶ میلیون تن فولاد تولید می شود، گفت: حداکثر ۱۳ میلیون تن فولاد مصرف داخلی داریم و ۱۳ میلیون تن هم باید صادر کنیم.

حسین زاده تصریح کرد: در امر صادرات فولاد باید بتوانیم به سمت قراردادهای بلندمدت‌تر پیش برویم؛ به عبارت دیگر در زمینه صادرات باید یک راهبرد پایدار در پیش بگیریم. در این راهبرد پایدار باید تمامی قوانین دست‌به‌دست یکدیگر بدهند تا بتوانند صادرات پایداری را شکل بدهند.

لازم به ذکر است شانزدهمین نمایشگاه بین المللی متافو، متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) از تاریخ ۸ الی ۱۱ آذر ماه ۹۸ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه در بخش های آهن و فولاد (مواد اولیه و مواد معدنی، فولاد خام و آلیاژهای آهن، کارخانجات آهن و فولاد، تجهیزات و ماشین ‌آلات صنایع فولاد، انواع محصولات فولادی)، ریخته‌گری، قالب‌سازی، آهنگری و ماشین‌کاری (انواع روش‌های ریخته ‌گری، قالب‌سازی و انواع قالب‌ها، آهنگری و فورج، ماشین‌ کاری و دریلینگ، آبکاری و پوشش ‌دهی، جوشکاری و تجهیزات جوش، انواع روش‌های برشکاری) و فلزات غیرآهنی(آلومینیوم، مس، سرب، روی و انواع فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم، اکتشاف و استخراج فلزات غیرآهنی، فرآوری فلزات و تولید محصولات فلزی غیرآهنی) برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =