نمایشگاه متافو

در تولید فولاد رشد داشتیم و امسال به ۲۸ میلیون تن می رسیم. در زمینه صادرات نیز در شش ماهه بالای شش میلیون تن داشتیم.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه بازدید از غرفه فولاد مبارکه شانزدهمین نمایشگاه متافو در گفتگو با خبرنگار ایراسین حضور فولاد مبارکه و شرکت های بزرگ زنجیره فولاد را در این نمایشگاه مثبت ارزیابی کرد و گفت: حجم بزرگی از شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور یافتند که این نوید بخش رشد و حرکت صنایع معدنی و فولادی رو به جلو است.
وی افزود: بیش از ۲۹۰ شرکت داخلی و ۸۵ شرکت خارجی در بخش های مختلف تولید، تامین قطعات و تجهیزات و مواد اولیه حضور دارند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به این سوال که توسعه و رونق و رشد تولید صنایع فولادی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در تولید فولاد رشد داشتیم و امسال به ۲۸ میلیون تن می رسیم. در زمینه صادرات نیز در شش ماهه بالغ بر شش میلیون تن صادرات داشتیم.
وی در ادامه افزود: در اکتشاف ما رشد چشمگیری داشتیم و در نیمه دوم سال ۹۷ و امسال ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی جدید را آغاز کردیم و در مجموع در اکتشاف، فرآوری و تولید محصول در همه بخش ها عملکرد خوبی را شاهد بودیم.  
غریب پور در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر تحریم ها بر روی مجتمع های فولادی و معدنی، تصریح کرد: در بخش معدنی ما کمترین تاثیر را از تحریم می پذیریم زیرا بومی سازی خوبی انجام شده و اتکا به دانش داخل نیز به عنوان یکی از ضروریات مورد توجه ویژه است.  
وی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت رقیب بخش خصوصی نیستند، اظهار کرد: در بخش معدن برابر با قانون رفع موانع تولید استخراج معادن را در قالب مزایده واگذار می کنیم. بنابراین اتکای ما برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی است و دولت زمینه ساز است یعنی دولت کار اکتشافی انجام می دهد، زیر بنا ایجاد می کند، تامین مالی دارد تا اینکه بخش خصوصی وارد عرصه تولید شود.  
معاون وزیر صمت در پاسخ به این سوال که وضع تعرفه بر مواد معدنی در چه مرحله ای است و آیا احتمال لغو بخشنامه افزایش عوارض وجود دارد اینگونه پاسخ داد: در خصوص وضع عوارض به زودی جلسه ای در اتاق فکر معدن برگزار می کنیم و نتیجه اعلام می شود. به سنگ آهن به عنوان یک ماده اولیه ارزشمند در درون کشور نیاز داریم و طیبیعی است که باید محصولات فولادی به جای مواد خام صادر شوند و ارزش افزوده اساسی از این طریق در این شرایط جنگ اقتصادی با بخش های مختلف کشور کمک نماید.  
وی افزود: بهترین حالت این است که شرکت ها زنجیره را کامل داشته باشند و در این زمینه واحدهای تحقیق و توسعه نقش انکار ناپذیری دارند.  
غریب پور در ادامه گفتگو تاکید کرد: نیروی انسانی متخصص و دانش فنی و بومی از نقاط قوت مجتمع فولاد مبارکه و صنایع فولادی بزرگ است که با فراهم بودن مواد اولیه رویدادهای خوبی را شاهد خواهیم بود.  
وی گفت: اکتشاف کار زمان بری است اما حتی در این شرایط تحریمی موفقیت های خوبی داشتیم. اولویت ما این است که معادن بزرگ را شرکت های بزرگ انجام دهند و معادن کوچک و متوسط را بخش خصوصی با همکاری بنگاه‌های بزرگ انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =