عظیمیان

با مذاکرات صورت گرفته، قرار است تکنولوژی ساخت این محصول توسط فولاد مبارکه وارد کشور و اجرایی شود.

به گزارش ایراسین، شب گذشته در برنامه پایش شبکه اول سیما، با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه موانع توسعه صنعت فولاد در سال رونق تولید و با توجه به لزوم توجه به صنایع پیشران بررسی شد.

عظیمیان در این برنامه، با بیان اینکه ایران رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد، گفت: استحکام بدنه خودرو تولید داخل از نمونه خارجی بیشتر است و حتی با سبک شدن آن، مصرف سوخت خودروها نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به این موضوع که بخش اصلی بدنه خودرو در خارج تولید می شود، افزود: با تولید نورد گرم، صنایع خودرو سازی کشور می تواند اقدام به تولید خودروهای شاسی بلند کنند.

عظیمیان گفت: در گذشته قراردادهایی با طرف های اروپایی برای تولید این محصول در داخل کشور بسته شده بود، اما تحریم ها باعث شد شرکت های خارجی بدعهدی کرده و به تعهدشان عمل نکنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام اینکه صاحبان تکنولوژی ساخت نورد گرم فقط ۵ کشور می باشند، تصریح کرد: با مذاکرات صورت گرفته، قرار است تکنولوژی ساخت این محصول توسط فولاد مبارکه وارد کشور و اجرایی شود.

عظیمیان با تاکید بر اینکه علاوه بر رونق تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز این طرح به اشتغالزایی در داخل کمک می کند گفت: تولید نورد گرم در کشور باعث اشتغال زایی بیش از ۸ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =