مهدی صادقی نیارکی

در نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات ۲۶ شرکت تولیدکننده  حضور دارند که این امر موجب کاهش ارزبری ۷۶ میلیون یورویی در کشور خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایراسین در حاشیه نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، گفت: صنعت مخابرات یکی از صنایع راهبردی در کشور به شمار می رود که با اشتغال ۳۰ هزار نفری نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: در نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات ۲۶ شرکت تولیدکننده  حضور دارند که این امر موجب کاهش ارزبری ۷۶ میلیون یورویی در کشور خواهد شد. ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در این میز ۱۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به فعالیت های وزارت صمت برای حمایت از تولید داخل در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم اشاره کرد و تصریح کرد: راهبرد سال ۹۸ وزارت صنعت، مصون‌سازی اقتصاد از تحریم است و از هیچ تلاشی برای رشد اقتصادی و پیشرفت صنعت کشور دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت ۷ برنامه راهبردی در دستورکار دارد که توسعه ساخت داخل مهمترین این محور ها است، افزود: این نهضت با هدف دستیابی به خوداتکایی صنعتی، تحقق بخشی به ساخت داخل، بسترسازی برای تقویت درون‌زدایی و برون‌گرایی، مدیریت واردات، فعال‌سازی و بکارگیری ظرفیت‌های کشور و سایر موارد شروع به کار کرده است و در همین راستا تا به امروز ۵ میز تخصصی در حوزه ‌های مختلف برگزار شده است.

نیارکی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان فرمودند صیانت از تولید ملی و توجه به ظرفیت‌های تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع توسعه اقتصادی مرهون سیاست‌ها و اقتصاد راهبردی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =