برنج

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: براساس مصوبه این ستاد نرخ انواع برنج وارداتی تعیین و ابلاغ شد؛ بنابراین فروش بالاتر از این رقم برای برنج‌های یاد شده خلاف است.

مسیح کشاورز در این زمینه گفت: نرخ مصوب ستاد برای فروش برنج هندی ۸۰۰۰ هزار تومان و برای برنج پاکستانی ۸۹۰۰ تومان تعیین شده که فروش این کالا بالاتر از نرخ‌های تعیین شده خلاف است و با متخلفان براساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

کشاورز در ادامه افزود: مشکلات ارزی و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان برای ترخیص برنج‌ها طی ۵ ماه گذشته باعث شده تا احتمال کمبود برنج وارداتی برای خریداران وجود داشته باشد. این اتفاق همچنین زمینه‌ای برای سوء استفاده برخی سودجویان جهت افزایش قیمت‌ها داشته باشند.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران : از یک هفته پیش با تصمیم وزارت صمت تخصیص ارز و ترخصی برنج‌های وارداتی به کندی آغاز شده است و همین کندی تصمیم‌گیری هزینه دموراژ سنگینی را به وارد کنندگان تحمیل کرده و قیمت تمام شده محصول را برای واردکنندگان بسیار بیش از شرایط عادی کرده است.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج هندی در مبادی ورودی را ۷ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی را ۷ هزار و ۸۳۰ تومان عنوان کرد.

کشاورز قیمت مصوب برنج هندی برای مصرف کننده را حداکثر ۸ هزار تومان و قیمت مصوب برنج پاکستانی برای مصرف کننده را حداکثر ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه میزان برنج مانده در گمرک که به تدریج وارد بازار می‌شود ۲۰۰ هزار تن است، گفت: این میزان برنج نیاز بازار به برنج وارداتی را تنها تا پایان آذر ماه پاسخگو است.

این مقام صنفی درپایان به میزان کسری برنج وارداتی کشور اشاره کرد و گفت: کسری برنج وارداتی کشور برای تامین نیاز کشور تا پایان سال را ۴۵۰ هزار تن دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =