مهدی صادقی نیارکی

در تعاونی ها خرده سرمایه ها کنار هم قرار می گیرند و مردمی کردن اقتصاد به نوعی در تعاونی متبلور هستند.

به گزارش ایراسین، در نشست مشترک اعضا کمیسیون صنایع و کشاورزی اتاق تعاون ایران مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با مروری بر سیاست های کلان اقتصادی کشور به نقش تاثیر گذار تعاونی ها در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: تنها کشوری که عبارت تعاونی را در اقتصاد خود تعریف کرده، جمهوری اسلامی ایران است و این نگاه مبتنی بر نگاه دقیق به اقتصاد توسعه و صنعتی با رویکرد بومی است.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: در تعاونی ها خرده سرمایه ها کنار هم قرار می گیرند و مردمی کردن اقتصاد به نوعی در تعاونی متبلور هستند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه دوساله و ۵ساله برای تعاونی های سراسر کشور گفت: شرکت های تعاونی که در اغلب صنایع مشغول به کارهستند؛ باید با رویکرد اقتصاد صنعتی و توسعه ساماندهی شده و ادبیات تعاونی ها به سمت توانمند سازی تغییر پیدا کند.

صادقی نیارکی تاکید کرد: با ترسیم چشم انداز کلی از وضعیت تعاونی ها می توان فضا را به نفع تولید ملی تغییر داد و این نیازمند تدوین برنامه راهبردی همه جانبه از کارکردهای اجرایی در بخش تعاونی ها است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگر به سیاست های حمایتی از بخش تولید پرداخت و تصریح کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با نهادهای حاکمیتی، تصمیمات خوبی برای صیانت از صنعتگران اتخاذ شده و امیدواریم با همکاری سیستم بانکی بخشی از چالش های مالی صنعتگران مرتفع شود.

گفتنی است، در این نشست برخی از اعضا اتاق تعاون که در صنایع مختلفی نظیر شرکت های نوین و دانش بنیان، فولاد، لاستیک، پلاستیک، خودرو و محصولات کشاورزی و آبزیان فعالیت داشتند، به طرح دغدغه ها و مشکلات صنایع در بخش های مختلف پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =