محصولات فولادی

صادرات نفت و مشتقات نفتی در گذشته بسیار پررنگ و اهمیت برندها و صادرات غیرنفتی به شدت کمرنگ بود اما امروزه تولیدکنندگان محصولات نفت و گاز و پتروشیمی و حتی مشتقات پایین دست به دلیل رقابت شدید در دنیا روی برند سازی محصولات خود کار می کنند.

هادی نیلی احمدآبادی مشاور سازمان صنایع کوچک کشور در گفتگو با ایراسین، در پاسخ به این سوال که در زمینه تولید صادرات محور در بخش تجارت و تولید چه اقداماتی صورت گرفته و این امر چه اهمیتی دارد، گفت: لزوم صادرات گرایی و تولید صادرات محور در بخش تجارت و تولید در شرایط کنونی بیش از پیش احساس می شود. ما باید بخش صنایع کوچک و متوسط را صادرات محور کنیم تا برنامه ریزی ها و هماهنگی های آن صادرات گرا باشد.
احمدآبادی در ادامه افزود: کاهش ارزش حجم صادرات غیرنفتی ما ناشی از تحریم ها و کاهش ارزش کالاهای صادراتی در سیستم گمرک است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل ها و تلاشها به سمت تولید محصولات صادراتی پیش می رود، گفت: صادرکنندگان در ابتدای سال برای نرخ ارز و عوارض و چالش ها و مسائل خود برنامه ریزی کرده و چشم اندازی را تعریف می کنند اما با این تصمیم گیری ها و بخش نامه های متعدد قادر به اجرای برنامه خود نخواهند بود.
احمدآبادی ادامه داد: علاوه بر تحریم و نوع سیاست گذاری ها، کج سلیقگی های مدیریتی نسبت به فرآیند بین المللی سازی شرکت ها نیز سختی های زیادی را برای صادرات غیرنفتی ایران ایجاد می کند.
مشاور سازمان صنایع کوچک کشور برندسازی محصولات زنجیره فولاد برای رقابت در بازار های جهانی را در سطح قابل قبولی دانست و تصریح کرد: صادرات نفت و مشتقات نفتی در گذشته بسیار پررنگ و اهمیت برندها و صادرات غیرنفتی به شدت کمرنگ بود اما امروزه تولیدکنندگان محصولات نفت و گاز و پتروشیمی و حتی مشتقات پایین دست به دلیل رقابت شدید در دنیا روی برند سازی محصولات خود کار می کنند.
احمد آبادی در ادامه افزود: فعال سازی واحدهای تعطیلی و نیمه تعطیل صنعتی با تزریق سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات یکی از برنامه های وزارت صمت در سال ۹۸ است. معتقدم شرکت های بازرگانی صاحب برند و بازار باید این واحدها را کمک کنند ضمن اینکه اصلاح قوانین و تقویت گرایشات صادراتی و توسعه بازار توانمندسازی واحدهای نیمه تعطیل نیز ضروری است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =